Zapytanie ofertowe
Dobrze trafiłeś! Skontaktujemy się z Tobą i omówimy potrzeby Twojego hotelu.
* pola wymagane
Zaznacz obszary, które Cię interesują:
Profitroom Booking Engine
Profitroom Channel Manager
Profitroom Websites
Profitroom Marketing Services
Profitroom Payments
Profitroom CRM
BĄDŹ NA BIEŻĄCO z naszymi nowościami
Zapisz się do newslettera i otrzymuj najświeższe informacje od Profitroom. Spokojnie, nie spamujemy! ;)
Wyrażam zgodę na przetwarzanie mojego adresu e-mail w celu otrzymywania informacji o aktualnościach wydarzeniach i promocjach.
+48 61 840 23 80
Hotel Marketing Conference 2019
Konferencja nie z tej ziemi!
Dowiedz się więcej

Przed pierwszym użyciem Profitroom CRM zapoznaj się z treścią tej ulotki, gdyż każdy produkt niewykorzystywany w pełni, grozi utratą cennego czasu i możliwości usprawnienia pracy.

PROFITROOM CRM
automatyzacja + direct booking

  • Należy zachować link do tego dokumentu, aby w razie potrzeby móc go ponownie przeczytać
  • W razie jakichkolwiek wątpliwości należy zwrócić się do Działu Pomocy Profitroom: pomoc@profitroom.com
  • Produkt ten przypisano pracownikom danego hotelu - link do niego należy przekazywać sobie nawzajem, gdyż znacznie zwiększa to szanse na sukces i polepszenie komfortu pracy

Ważne informacje dotyczące CRM-a
i direct bookingu:

  • Strategia direct booking to metoda małych kroków, która prowadzi do sukcesu w postaci zwiększenia sprzedaży bezpośredniej i obniżenia kosztów pozyskania rezerwacji. Dzięki jej automatyzacji zdobędziesz wielu lojalnych gości, nie będziesz polegać wyłącznie na rezerwacjach z OTA’s, a także zaoszczędzisz czas.
  • Aby osiągnąć sukces i szybko dostrzec efekty działania, konieczna jest współpraca między Działami Recepcji, Rezerwacji, Sprzedaży, Marketingu, Managementu.

Spis treści ulotki

Informacje dla pracowników zajmujących się marketingiem
  • Z Profitroom CRM warto korzystać codziennie i we współpracy z pozostałymi pracownikami hotelu.
  • W trakcie korzystania z Profitroom CRM nie ma konieczności popijania wody, ale badania wykazały, że u większości hotelarzy stosujących go regularnie, z wrażenia pojawia się suchość w ustach.

Profitroom CRM szczególnie zalecany jest pracownikom odpowiedzialnym za marketing w hotelu, którzy:

  • po wejściu RODO zmagają się z małą bazą mailingową,
  • mają trudności z pozyskaniem nowych adresów e-mail ze zgodami marketingowymi, wiedzą, że mailing to najtańsza forma reklamy, ale bez odpowiednich danych i ich segmentów jest mało skuteczna,
  • tworzenie segmentów z pozyskanych adresów e-mail uważają za dobry pomysł, ale jest on dla nich niemożliwy do realizacji, ponieważ nie oznaczają na bieżąco źródła pozyskania kontaktu czy typu rezerwacji,
  • na tworzenie prostego mailingu tracą nawet kilka godziny pracy, a i tak dostępne szablony w narzędziach do mailingu bardziej nadają się do poinformowania gościa o tymczasowym zamknięciu basenu niż są w stanie sprzedać online bogaty pakiet pobytowyJak używać Profitroom CRM

Jak używać Profitroom CRM

Produkt należy używać regularnie we współpracy z innymi pracownikami hotelu. Szczególnie warto porozumieć się z Recepcją i Działem Rezerwacji/Sprzedaży i poprosić ich o aktywne pozyskiwanie zgód marketingowych oraz zaznaczanie informacji o zgodzie bezpośrednio w CRM.

W razie wątpliwości można zwrócić się do Działu Pomocy Profitroom: pomoc@profitroom.com.

Jak działa Profitroom CRM:

  • Automatycznie synchronizuje wszystkie źródła danych osobowych w hotelu. Z rezerwacji pochodzących z OTA, własnego systemu rezerwacji online, formularzy na stronie internetowej, skrzynki mailowej recepcji, a nawet linii telefonicznej.
  • Pomaga rozbudowywać bazę kontaktów, dzięki automatycznej komunikacji po rezerwacji i pozyskanym dzięki niej kontaktom ze zgodą marketingową.

  • Dostarcza wiedzy na temat tego, z jakiego dokładnie źródła pochodzi dany kontakt, dzięki czemu przypisanie go do odpowiedniego segmentu jest bardzo proste.
  • Segmenty z danymi aktualizują się automatycznie.
  • Nie ma potrzeby tworzenia za każdym razem szablonu mailingu. Zamiast tego korzysta się z już z gotowego szablonu, dostosowanego do obiektu i ofert.

  • Dzięki sekcji “Raporty” dostarcza wielu informacji na temat efektów podejmowanych działań
  • Automatycznie wysyła indywidualny mailing do gości po 360 dniach od daty ostatniej rezerwacji, z propozycją ponowienia przyjazdu, uwzględniając daty, dni tygodnia i ofertę, którą poprzednio wybrał gość.

Dodatkowe możliwe działania:

Pozwala uruchomić kampanię remarketingu dynamicznego w Google Ads na podstawie wysłanych propozycji pobytu dla gości z CRM. Wówczas każdy z nich zobaczy inny zestaw ofert - dokładnie ten, którym się interesował, pytając o ofertę.

Możliwe działania “niepożądane”

Jak każdy produkt, CRM może dawać skutki uboczne.

Występujące często:

  1. Wyraźnie odczuwalna satysfakcja z pracy
  2. Polepszenie komunikacji między pracownikami
  3. Zwiększenie przychodów hotelu

Jak przechowywać Profitroom CRM

  • Produkt należy przechowywać jak najbliżej siebie i pozostałych pracowników hotelu. Jak najczęstsze używanie go, najlepiej codziennie, gwarantuje pojawienie się wszystkich skutków działania.

Posłuchaj na temat Profitroom CRM:

Informacje dla pracowników recepcji
  • Z Profitroom CRM warto korzystać codziennie i we współpracy z pozostałymi pracownikami hotelu.
  • W trakcie korzystania z Profitroom CRM nie ma konieczności popijania wody, ale badania wykazały, że u większości hotelarzy stosujących go regularnie, z wrażenia pojawia się suchość w ustach.

Profitroom CRM szczególnie zalecany jest pracownikom recepcji, którzy:

  • chcą jak najlepiej zapoznać potencjalnego gościa z pełną ofertą pakietów pobytowych, ale czują, że jest to zbyt duża dawka informacji na raz,
  • chcą mieć łatwy i szybki podgląd do aktualnych ofert przygotowywanych przez Dział Sprzedaży/Marketingu,
  • nie czują się komfortowo korespondując z obcokrajowcami,
  • chcą udzielać potencjalnym gościom szybkiej odpowiedzi na kierowane zapytanie, mimo że gość w trakcie rozmowy potrafi kilka razy zmienić zdanie co do długości pobytu, standardu pokoju, a nawet wieku dzieci,
  • mieć możliwość szybkiej modyfikacji kalkulacji przygotowanej dla potencjalnego gościa,
  • chcą mieć więcej czasu dla gości przebywających w hotelu, aby zadbać o ich zadowolenie z pobytu, jednocześnie nie zaniedbując obsługi zapytań potencjalnych gości,
  • chcieliby powtórnie skontaktować się z potencjalnymi gośćmi i zachęcić ich do rezerwacji, ale mają do wykonania sporo innych obowiązków,
  • są zaangażowani i wiedzą, że mogliby osiągać lepsze wyniki sprzedaży, gdyby mieli więcej czasu na kontakt z potencjalnym gościem.

Jak używać Profitroom CRM

Produkt należy używać regularnie we współpracy z innymi pracownikami hotelu. W razie wątpliwości można zwrócić się do Działu Pomocy Profitroom: pomoc@profitroom.com.

Jak działa Profitroom CRM:

  • Daje możliwość zrobienia kalkulacji oferty pobytowej w całości online na bazie cen i dostępności z Profitroom Booking Engine - na podstawie tych samych danych, z których korzysta potencjalny gość, np. przeglądając stronę hotelu.
  • Umożliwia wysłanie oferty jednym kliknięciem myszy jeszcze w trakcie rozmowy z potencjalnym gościem.
  • Od razu pozwala na uwzględnienie w odpowiedzi dwóch lub więcej propozycji ofert i kategorii pokoi

  • Jest wirtualnym pracownikiem recepcji - kiedy recepcjonista obsługuje innego gościa w hotelu, automat wysyła przypomnienia o niedokończonej rezerwacji i zachęca potencjalnych gości do ich do finalizacji.

  • Sam zatwierdza rezerwacje i przekazuje je do PMS-a, gdy tylko odnotuje płatność.
  • Wysyła podziękowanie za dokonaną rezerwację, przypomnienie o przyjeździe i welcome pack, czyli informacje, które wprawiają gości w dobry nastrój jeszcze przed przyjazdem do hotelu. Następnie po pobycie wysyła automatyczne podziękowanie za pobyt i zaproszenie do ponownej rezerwacji

Możliwe działania “niepożądane”

Jak każdy produkt, CRM może dawać skutki uboczne.

Występujące często:

  1. Wyraźnie odczuwalna satysfakcja z pracy
  2. Polepszenie komunikacji między pracownikami
  3. Zwiększenie przychodów hotelu Jak przechowywać

Profitroom CRM

Produkt należy przechowywać jak najbliżej siebie i pozostałych pracowników hotelu. Jak najczęstsze używanie go, najlepiej codziennie, gwarantuje pojawienie się wszystkich skutków działania.

Posłuchaj na temat Profitroom CRM:

Informacje dla pracowników reprezentujących Dział Sprzedaży/Rezerwacji
  • Z Profitroom CRM warto korzystać codziennie i we współpracy z pozostałymi pracownikami hotelu.
  • W trakcie korzystania z Profitroom CRM nie ma konieczności popijania wody, ale badania wykazały, że u większości hotelarzy stosujących go regularnie, z wrażenia pojawia się suchość w ustach.

Profitroom CRM szczególnie zalecany jest pracownikom reprezentujących Dział Sprzedaży/Rezerwacji, którzy:

  • odpowiedzialni są za sprzedaż w segmencie gości indywidualnych,
  • przedstawiając ofertę przez telefon wiedzą, że w możliwie najkrótszym czasie powinni wysłać ofertę na adres mailowy potencjalnego gościa, jeśli nie udało im się sfinalizować rezerwacji podczas rozmowy, ale na liście zadań mają już co najmniej kilka takich zadań i trudno jest im priorytetyzować je, nie zagłębiając się w ich szczegóły,
  • jeżeli chcą udzielić indywidualnego rabatu, za każdym razem muszą manualnie przeliczać wartość pobytu,
  • otrzymują zapytania różnymi kanałami (e-mail, Messenger, chat na WWW). Widzą, że komunikacja staje się przez to niespójna i trudno ją świadomie prowadzić,
  • dysponują raportami sprzedaży, ale wciąż brakuje im informacji o liczbie zapytań i szans sprzedażowych, które w określonym czasie mogą zakończyć się rezerwacją lub rezygnacją z oferty, i znacząco wpłynąć na wynik sprzedaży,
  • współpracę pomiędzy zespołami Recepcji, Dział Sprzedaży/Rezerwacji i Marketingu uważają za dobrą, ale nadal widzą jedynie finalny efekt indywidualnych działań tj. liczbę sprzedanych pokoi, więc część działań podejmują niezależnie, mimo że cel jest wspólny - więcej rezerwacji bezpośrednich.

Jak używać Profitroom CRM

  • Produkt należy używać regularnie we współpracy z innymi pracownikami hotelu. W razie wątpliwości można zwrócić się do Działu Pomocy Profitroom: pomoc@profitroom.com.

Jak działa Profitroom CRM:

  • Powtarzalne obowiązki automatyzuje (zaoszczędzony czas można wykorzystać na budowanie relacji z klientami i poznawanie ich oczekiwań).
  • Buduje jedną, wspólną dla wszystkich zespołów bazę klientów, w dedykowanym obiektom hotelarskim programie, z możliwością filtrowania danych o gościach m.in. po wartości dokonanych rezerwacji, datach pobytu czy samodzielnie stworzonych segmentach.

  • Wysyła szanse sprzedażowe, których wygenerowanie zajmuje dokładnie tyle, ile rozmowa telefoniczna z gościem (albo jeszcze krócej).
  • Udostępnia w mass mailingu i w wiadomościach bezpośrednich specjalne “ukryte” oferty, wspomagające przedsprzedaż nowych ofert i/lub sprzedaż niskich sezonów

  • Tworzy przejrzyste raporty o najgorętszych leadach oraz dotyczące sprzedaży, które “czarno na białym” pokazują, jak blisko założonego celu jest hotelowy zespół.

  • Wysyła wiadomości automatyczne (follow up) po wysłanej szansie sprzedażowej, zwiększając liczbę pozyskanych rezerwacji.
  • Wysyła wiadomości po dokonaniu rezerwacji i przed przyjazdem wraz z welcome packiem, co tylko upewnia gościa, że dokonał najlepszego wyboru i ogranicza liczbę anulacji.
  • Umożliwia wysłanie gotowych mass mailingów sprzedażowych z ofertą specjalną - sezonową dla dedykowanej grupy odbiorców.
  • Umożliwia sprawdzenie, ile dokładnie pozyskano rezerwacji z każdej akcji - kiedy goście dokonują rezerwacji online, zlicza każdy zakup

Możliwe działania “niepożądane”

Jak każdy produkt, CRM może dawać skutki uboczne.

Występujące często:

  1. Wyraźnie odczuwalna satysfakcja z pracy
  2. Polepszenie komunikacji między pracownikami
  3. Zwiększenie przychodów hotelu

Jak przechowywać Profitroom CRM

Produkt należy przechowywać jak najbliżej siebie i pozostałych pracowników hotelu. Jak najczęstsze używanie go, najlepiej codziennie, gwarantuje pojawienie się wszystkich skutków działania.

Posłuchaj na temat Profitroom CRM:

Informacje dla managerów/ dyrektorów/ właściciela obiektu
  • Z Profitroom CRM warto, by korzystali codziennie pracownicy recepcji, działu marketingu, sprzedaży/rezerwacji.
  • W trakcie korzystania z Profitroom CRM nie ma konieczności popijania wody, ale badania wykazały, że u większości hotelarzy stosujących go regularnie, z wrażenia pojawia się suchość w ustach.

Profitroom CRM szczególnie zalecany jest managerom/dyrektorom/właścicielom obiektu, którzy chcą wesprzeć pracowników odpowiedzialnych za sprzedaż i obsługę gości właściwymi, sprawdzonymi narzędziami i stworzyć im przyjazne procedury, aby mogli lepiej odnaleźć się w codziennej pracy.

Aby Profitroom CRM przynosił pożądane efekty, warto zwrócić uwagę na:

  • Procedury na Recepcji, m.in. obsługi zapytań, rezerwacji i sprzedaży usług dodatkowych.
  • Możliwość wprowadzenia modeli premiowych dla pracowników, którzy czynnie przyczyniają się do wzrostu liczby rezerwacji bezpośrednich.
  • Poprawną konfigurację systemu rezerwacyjnego, na którym bazują nie tylko pracownicy, ale przede wszystkim goście.
  • Zbieranie wartościowych adresów e-mail potencjalnych i obecnych gości, ponieważ to one stanowią klucz do komunikacji.
  • Komunikację z gościem nie tylko na etapie dokonywania rezerwacji, lecz również po pobycie oraz na etapie “inspiracji”.
  • Cykliczne mass mailingi, które ściśle targetowane, stają się ciekawą lekturą dla odbiorców i źródłem sprzedaży.
  • Synchronizację wszystkich działań i konsekwencję w ich realizacji, ponieważ tylko takie działania przynoszą wymierne korzyści w postaci większej liczby rezerwacji bezpośrednich i poprawę doświadczenie gościa w hotelu

Możliwe działania “niepożądane”

Jak każdy produkt, CRM może dawać skutki uboczne.

Występujące często:

  1. Wyraźnie odczuwalna satysfakcja z pracy
  2. Polepszenie komunikacji między pracownikami
  3. Zwiększenie przychodów hotelu

Jak przechowywać Profitroom CRM

Produkt należy przechowywać jak najbliżej siebie i pracowników hotelu. Jak najczęstsze używanie go, najlepiej codziennie, gwarantuje pojawienie się wszystkich skutków działania.

Posłuchaj na temat Profitroom CRM: 

Masz pytania związane z Profitroom CRM?
Chcesz w pełni wykorzystać możliwości CRM-a, ale potrzebujesz wsparcia w jego obsłudze? Jesteśmy do Twojej dyspozycji:
* pola wymagane
facebook
Ta strona używa COOKIES.

Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej w Polityce prywatności.

OK, zamknij