Świętuj koniec roku z pełnym obłożeniem dzięki UPPER Booking Engine

Najlepszy prezent świąteczny dla hotelarza? Pełne obłożenie miejsc noclegowych w dwóch ostatnich tygodniach grudnia, czyli właśnie na Boże Narodzenie i sylwestra. Jak poprawnie skonfigurować świąteczną ofertę, aby była zrozumiała i łatwa w rezerwacji oraz wykorzystać możliwości, które daje system UPPER Booking Engine? Zapraszamy do lektury!

Kiedy zacząć emisję?

Na początku warto zauważyć, że zainteresowanie wyjazdami świątecznymi i sylwestrowymi zaczyna się zaraz po wakacjach. Niestety – wielu hotelarzy wciąż jeszcze zwleka przygotowaniem i emisją odpowiednich ofert do ostatniej chwili, zapominając, że można je prezentować równolegle z obowiązującą ofertą jesienną. Zwłoka kosztuje, niesie bowiem za sobą ryzyko, że nasi potencjalni goście zarezerwują pobyt u konkurencji, a my zostaniemy z niskim obłożeniem. Co za tym idzie – poniesiemy straty trudne do odrobienia w krótkim czasie.

Minimalna długość pobytu – maksymalny zysk

Wielu hotelarzy zdaje się również nie pamiętać o tym, że wybierający się pod koniec grudnia goście nie mają zamiaru zaraz po Świętach pakować się i wracać do domu. Z drugiej strony – nie każdy ma ochotę siedzieć przez cały tydzień, w oczekiwaniu na szalony wieczór zabawy sylwestrowej.

Warto zatem zawczasu zajrzeć w kalendarz. Kolejny rok z rzędu sprzyja nam układ dat, gdzie 24 grudnia wypada we wtorek. Z tego powodu  wiele osób będzie miało urlop już od 21 grudnia. Warto o tym pamiętać, umożliwiając gościom przyjazd już od soboty i dając im możliwość elastycznego przedłużania pobytu. Podobnie sprawa wygląda w przypadku sylwestra, gdzie np. miłośnicy nart najprawdopodobniej zechcą przyjechać wcześniej by aktywnie wykorzystać czas oczekiwania na noc sylwestrową. Wyjdźmy im naprzeciw i zamiast konfigurować ofertę z określoną długością pobytu stwórzmy jej odpowiednik z minimalną, a do kwestii dni przyjazdu podejdźmy elastycznie, wskazując np. 2–3 możliwości. Oferty z minimalną długością pobytu zwiększają prawdopodobieństwo zainteresowania pobytem, a co za tym idzie – pozwalają na większą liczbę rezerwacji. System UPPER Booking Engine umożliwia hotelarzom wykreowanie ofert z minimalną długością pobytu w prosty i szybki sposób.

Warto zagospodarować również tzw. przerwę świąteczną, a więc 27–30 grudnia, obniżając cenę na te dni, ale w ramach oferty sylwestrowej, czy świątecznej. Warto zaznaczyć przy tym, że gość nie może dokonać rezerwacji dwóch ofert jednocześnie w systemie online, zatem powinno się dać mu tę możliwość, tworząc jedną, spójną propozycję pobytu. W tym celu, w systemie UPPER Booking Engine wystarczy, po skonfigurowaniu oferty, przejść do zakładki Cena dnia i na konkretne daty ustawić adekwatne kwoty.

Nie bój się łączyć

Niemniej jednak – optymalnym rozwiązaniem na ostatnie tygodnie grudnia jest połączenie oferty bożonarodzeniowej i sylwestrowej. Wspólnym mianownikiem powinno tu być ujednolicone wyżywienie poza dniami kluczowymi, powodujące, że kalkulacja ceny za noc będzie uproszczona. Takie działania z sukcesem wprowadziły niektóre hotele górskie, zapewniając sobie pełne obłożenie nawet przez 10 dni z rzędu.

Nie popełniaj błędu niedomówienia – zadbaj o szczegóły oferty

Oferty świąteczne są najczęściej ofertami rodzinnymi. Nie może w nich zatem zabraknąć atrakcji dla najmłodszych. Pojawienie się Gwiazdora (lub Mikołaja – w zależności od regionu Polski), rozdającego prezenty, wspólne wykonywanie ozdób na choinkę, śpiewanie kolęd, czy wręczenie najmłodszym gościom upominków od hotelu na pewno spotka się z doskonałym przyjęciem. Przy tym nie można zapominać o całym szeregu udogodnień, dzięki którym rodzina spędzi niezapomniany czas świąteczny w naszym hotelu. Na celownik bierzemy zatem  poprawne skonfigurowanie aranżacji pokoi, uwzględniające różne przedziały wiekowe dzieci, alternatywnie – dostawki i dołączone do nich (lub nie) wyżywienie. Parametry takie z łatwością można ustawić w programie UPPER Booking Engine. Rodzinna oferta świąteczna, skupiona na dorosłych nie ma racji bytu.

Obniż cenę pobytu dzięki płatnym osobno dodatkom

W przypadku pakietów świątecznych i sylwestrowych problemem wydaje się być to, iż są one dużo droższe w porównaniu z ofertami Cena dnia. Jest to oczywiście uzasadnione, ale może też odstraszać potencjalnych gości. System UPPER Booking Engine umożliwia taką konfigurację oferty gdzie np. bal sylwestrowy figuruje jako osobno płatny dodatek, a nie włączona w cenę noclegu atrakcja.

Dzięki temu, korzystający z niego hotelarze mają możliwość znacząco obniżyć samą cenę pobytu, pozostawiając gościom również możliwość elastycznego zarządzania czasem. Podobnie rzecz się ma w przypadku kuligów, bali dla dzieci i innych atrakcji do wyboru.

First i last minute

Ciekawą praktyką przy ofertach świątecznych i sylwestrowych jest publikowanie ich z informacją o czasie, w którym funkcjonują jako first minute. To dobre podejście, kiedy boimy się, że nie uzyskamy pełnego obłożenia na dany termin w czasie normalnej sprzedaży oferty. Z kolei – kiedy Wigilia jest za pasem  dobrze skorzystać z możliwości, jakie daje last minute. O tym, jak wysokie zniżki możemy zaoferować, w dużej mierze zadecyduje właśnie poziom obłożenia miejsc – im więcej nam ich zostało, tym bardziej będzie zależało nam na większej sprzedaży i większe rabaty będziemy zmuszeni wystosować. Oczywiście system UPPER Booking Engine został przystosowany także do tego typu ofert. O tym, jak je skonfigurować, pisaliśmy przy okazji artykułu o rabatach progresywnych (podlinkować).

Tylko z systemem UPPER Booking Engine

Warto pamiętać, że konfigurowanie tak rozbudowanych ofert jest możliwe jedynie w systemach rezerwacyjnych na stronach własnych hoteli. Portale rezerwacyjne nie stwarzają takich możliwości. Biorąc pod uwagę sprzedaż online, UPPER Booking Engine jest jedyną drogą złożenia takich rezerwacji. Tym bardziej więc zadbajmy o jakość tych ofert, umożliwiając jednocześnie rezerwację naszym potencjalnym gościom.

Jeśli Państwa obiekt nie korzysta jeszcze z systemu rezerwacji UPPER Booking Engine lub mają Państwo pytania dotyczące konfiguracji ofert, prosimy o kontakt z naszym Działem Supportu  tel. 22 3982294 lub mailowo pomoc@profitroom.pl.