Wiosenne pakiety Hoteli już w sprzedaży

Przed hotelami kolejne niełatwe wyzwanie - zapewnienie wysokiego obłożenia w sezonie wiosennym. Zainteresowanie potencjalnych gości terminami w okresie marzec - czerwiec jest już na tyle duże, że kto jeszcze nie ma w swojej ofercie pakietu wiosennego powinien go natychmiast przygotować i wdrożyć.

Nie będziemy analizować średniej długości wyprzedzenia rezerwacji, która obecnie wynosi 20-40 dni w zależności od obiektu, choć zazwyczaj jest to jeden z głównych parametrów, którym się posiłkujemy. Nie zależy to nawet od typu, wielkości czy lokalizacji hotelu, a a dokładnie od tego czy opublikował już oferty wakacyjne co znacznie wydłużyło booking window i średnia w aspekcie ofert wiosennych stała się mało miarodajna.

Istotniejsza na ten moment jest liczba rezerwacji dokonanych na najbliższe 4 miesiące. Do tej pory najwięcej gości zdecydowało się na wyjazd w marcu i kwietniu, niewielu na pobyty w maju i czerwcu. Nie jesteśmy tym szczególnie zaskoczeni.

W marcu większość hoteli zaproponowała atrakcyjniejsze ceny niż w pozostałych miesiącach, a na wynik sprzedaży w kwietniu ma duży wpływ tegoroczny termin Wielkanocy.

Na sprzedaż majówki hotele mają jeszcze czas, choć warto byłoby już teraz opublikować ofertę  na stronie. Porównując z tym samym okresem w roku ubiegłem i tak dokonano już więcej rezerwacji na ten miesiąc.

Hotele mają już też pierwsze rezerwacje na czerwiec i zapowiada się, że ten rok również będzie lepszy niż poprzedni. Tym bardziej jeżeli hotel nie przygotował na ten czas oferty to niech szybko nadrabia zaległości, czas nagli.

Dobre wieści na lipiec i sierpień będziemy chcieli przekazać nieco później posiłkując się większą liczbą danych, choć już teraz wyniki cieszą. Tu również obserwujemy wrozsty do roku ubiegłego.

Warto przy tym wszystkim pamiętać o jednym, że problemem nie jest szybkie obłożenie hotelu z dużym wyprzedzeniem jeżeli zostały zagwarantowane optymalne ceny, choć zawsze mogły być wyższe skoro hotel tak dobrze się sprzedał ;) Problemem będą wolne pokoje, które będzie trzeba wyprzedawać w różnego typu ofertach last minute.

Poniżej zamieszczamy w formie podpowiedzi fragment naszego kalendarium ofert, na którym zaznaczyliśmy w jakich tygodniach roku najpóźniej warto publikować konkretne oferty:


Przed hotelami kolejne niełatwe wyzwanie - zapewnienie wysokiego obłożenia w sezonie wiosennym. Dyrektor Działu Obslugi Hoteli Profitroom Karolina Antonowicz radzi kiedy najpóźniej konfigurować oferty na najbliższe miesiące.

Wszystkich Państwa serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Marketingu, który podpowie jak efektywnie wypromować pakiety i zarządzać nimi w oprogramowaniu CRS, lub Działem Pomocy Technicznej jeżeli przy ich tworzeniu chcielibyście Państwo skorzystać z naszych najnowszych rozwiązań.