Wakacje First Minute - zdążyć przed wszystkimi

Reklamy telewizyjne, na YouTube oraz reklamy bannerowe w sieci zewsząd zachęcają potencjalnych gości do rezerwacji wakacji first minute już od grudnia. Dotyczy to wyjazdów zagranicznych. A co się w tym czasie dzieje w kwestii publikacji ofert polskich hoteli? Czy w ogóle "Lato 2016" jest już dostępne w sprzedaży w polskich hotelach?

Biura podróży już teraz sprzedają oferty zagranicznych wycieczek na lato. Trend ten jest w Polsce znany, jednak wciąż jeszcze nie wszyscy korzystają z możliwości, jakie dają oferty First Minute. Urlop w Polsce to szansa na odkrycie urokliwych zakątków rodzimego kraju, a oferty First Minute to gwarancja zaplanowanego wypoczynku w rozsądnej cenie. Najwyższy czas, aby polscy Hotelarze zrozumieli, jakie korzyści przemawiają za First Minute i wprowadzili tego typu oferty na swoje strony internetowe.

Dlaczego First Minute opłaca się w Polsce?

Z uwagi na obecną sytuację polityczną w Europie i na świecie, polscy turyści mają coraz mniejszy wybór wśród zagranicznych wycieczek. Spośród wielu, dotąd atrakcyjnych krajów pod względem wypoczynkowym, wybór zawężony został do kliku europejskich państw, m.in.: Chorwacji, Bułgarii, Portugalii czy Hiszpanii. To idealny moment dla polskich Hotelarzy, których oferty niejednokrotnie przewyższają pod względem atrakcyjności oferty hoteli zagranicznych, gwarantując przy tym wysoki poziom bezpieczeństwa.

Cena nie gra roli?

Jak dotąd Polacy wybierali na zagraniczny urlop państwa, których kurs waluty był zbliżony do kursu polskiego złotego. Obecnie większość dostatecznie bezpiecznych krajów europejskich korzysta z euro. Koszt odpoczynku wzrasta więc kilkukrotnie do kwoty, która dla wielu Polaków okaże się sumą zmuszającą do rezygnacji z urlopu. Czy całkowicie? Aby skorzystać z wakacji i nie zrujnować portfela, warto wybrać coś spośród ofert wypoczynkowych w Polsce.

Wydaje się, że potencjał ofert typu First Minute widzą już wszyscy – widać to doskonale w funkcjonowaniu linii lotniczych czy nawet PKP – im wcześniej kupimy bilet, tym mniej zapłacimy. First Minute są oczywistością dla biur podróży, gdzie oferty tego typu kończą się już za moment, zimą. Najwyższy czas, żeby polscy Hotelarze zobaczyli w nich potencjał.

Co daje First Minute?

  • Gwarancję minimalnego obłożenia – wcześniejsza publikacja oferty oznacza dłuższy czas jej dostępności na rynku i większe szanse na to, że ktoś zdecyduje się z niej skorzystać. Wystawiając ofertę First Minute, już teraz powinniśmy znać cenę regularną. Będzie ona odpowiednio wyższa. O ile? To zależy od popytu, obłożenia, oferty konkurencji, a nawet pogody.
  • Szansę na poprawki – First Minute to pierwsza okazja do zderzenia oferty z grupą docelową. To ona dokonuje weryfikacji zawartości oferty i przystępności ceny. Wcześniejsza publikacja pozwala na ewentualne poprawki w celu jak najlepszego dostosowania oferty do klienta.
  • Wyprzedzenie pośredników – obecnie bardzo mała liczba polskich hoteli ma w swojej ofercie pakiety First Minute. Kluby travelowe (takie jak Travelbird, Triverna czy Travelist) nie otworzyły jeszcze sprzedaży na sezon letni. Warto je wyprzedzić, umieszczając już na swoich stronach pierwsze oferty wakacyjne.
  • Dasz się zapamiętać – obecnie większość Polaków szuka ofert typu Last Minute na ferie zimowe. Jeśli wyprzedałeś już pakiety na zimę, wykorzystaj ruch na swojej stronie internetowej, prezentując oferty First Minute na wakacje. Potencjalni klienci zapamiętają Twoje propozycje i wrócą na stronę, kiedy będą szukać ofert na lato.

Pakiety First Minute to dobra propozycja zarówno dla polskich Hotelarzy, jak i dla turystów. W obecnych czasach to rozwiązanie gwarantuje turystom wysoki poziom bezpieczeństwa, rozsądną cenę i możliwość wcześniejszego zaplanowania urlopu. Dla Hotelarzy oferty First Minute to najlepsza okazja na wyróżnienie się spośród konkurencji, ewentualne lepsze dopasowanie oferty do klienta i gwarancja minimalnego obłożenia, a więc i zysku. Najwyższy czas, aby polscy Hotelarze zrozumieli ogromny potencjał, tkwiący w ofertach typu First Minute i wprowadzili je na swoje strony internetowe.
 

Autor:
Karolina Antonowicz - Profitroom Customer Success Director