Trendy 2015: Obraz ważniejszy od tekstu

Na przeciętnej stronie internetowej pozostajemy zaledwie kilka sekund. Wśród natłoku informacji zauważamy to, co jest ciekawe, ładne albo nietypowe - współczesne przekazy reklamowe muszą angażować emocjonalnie. Za pomocą statycznych zdjęć coraz trudniej przekazać emocje, dlatego obserwujemy rozwój video zarówno na stronach jak i w sieci reklamowej gdzie zastępuje banery statyczne.

Reklama video staje się doskonałym źródłem inspiracji i pozwala, aby widz zanurzył się w innym świecie. Stąd staje przed nami wyjątkowa szansa, aby w kilkadziesiąt sekund sprawić, że odbiorca będzie chciał na własnej skórze przeżyć wszystko, co właśnie zobaczył.

Wykorzystanie filmów video daje możliwość pokazania realnego obrazu hotelu, jego największych atutów i wyróżników. Pozwala na podkreślenie wyjątkowej lokalizacji i otoczenia, mówiąc zdecydowanie więcej i jaśniej niż długie opisy.

Swoje doskonałe położenie za pomocą ujęć "z lotu ptaka" przedstawił resort na Sardynii.

Hotele Faena już na etapie wyboru obiektu pokazują za pomocą video obraz miast, w których są zlokalizowane...

faena

...w następnym kroku mówiąc dużo więcej o bezpośrednim otoczeniu obiektów. faena2

Pamiętajmy, że dzisiejszy odbiorca jest niecierpliwy. Klip reklamowy nie powinien przekraczać jednej minuty, a za optymalny czas można przyjąć 30 sekund.

Najnowsza strona IBB Andersia Hotel, która miała swoją premierę w miniony poniedziałek, doskonale wykorzystuje krótkie, przykuwające uwagę ujęcia w celu zaprezentowania poszczególnych sekcji hotelu.

Przewaga filmów video nad innymi mediami reklamowymi w dużej mierze wynika z możliwości przedstawienia dynamiki i rzeczywistych odczuć.

Wykorzystają to Aquaparki, termy, czy hotelowe strefy Wellness & SPA, które w 2015 roku zdecydowanie częściej  będą przyciągać gości poprzez spoty video.

Jeden z bułgarskich Aquaparków skutecznie promuje się tą drogą w mediach społecznościowych.

Video przychodzi z pomocą w kreowaniu magicznego świata który intryguje. Hotel The Mirage w Las Vegas dotykając drzemiących w nas pragnień w ten sposób przykuwa uwagę widza. Natomiast sieć hoteli Hilton zamiast pokazywać budynki i ich wnętrza gra emocjami, odwołując się do zmysłów i marzeń.

Kiedyś reklama telewizyjna była praktycznie nieosiągalna dla indywidualnych hoteli. Dziś YouTube stanowi drugą po Google, największą sieć wyszukiwania na świecie. Video staje się niezastąpionym źródłem inspiracji, a z punktu widzenia hotelarza cechuje się wciąż stosunkowo niskim kosztem i co niezwykle ważne, całkowitą mierzalnością.

Autorka: Joanna Staszków Key Account Manager PROFITROOM Premiera raportu Trendy w marketingu i sprzedaży na 2015r. w styczniowym numerzHotelarza oraz online:

blog_btn (1)