Trendy 2015: Healthy lifestyle zmieni ofertę hoteli

Globalny trend wellness - healthy lifestyle na dobre zawitał do Polski, a wraz z nim zmiany w turystyce. Turystyka wellness jest bowiem najważniejszym segmentem całego przemysłu dobrego samopoczucia i zdrowia.

Moda na ruch i aktywność fizyczną, zdrowe odżywianie, naturalne produkty ma coraz większy wpływ na decyzje zakupowe, w tym rezerwacje dokonywane w hotelach typu SPA & wellness. Turystyka wellness jest rosnącym segmentem, ponieważ goście coraz chętniej integrują swój zdrowy tryb życia z podróżami.

Wg raportu SRI International oraz Global Wellness Institute Polska znalazła się na 19 miejscu w grupie 20 najlepszych światowych rynków Spa, mogąc się pochwalić 979 różnymi obiektami SPA, których roczne przychody wyniosły w 2013 roku 0,72 mld USD. Prognoza wyników na kolejne lata jest bardzo obiecująca.

A to za sprawą głównie dwóch czynników:

  1. Dynamicznego rozwoju klasy średniej, która napędza przemysł wellness.
  2. Zmiany nastawienia konsumentów w kierunku podejmowania działań, które mają zapewnić im dobry stan zdrowia, a tym samym zapewnić wysoką jakość życia i długie życie.

Podróż ma być kontynuacją zdrowego trybu życia, jego częścią lub inspiracją do zmian. Ma być początkiem wdrażania nowych, dobrych nawyków,  wskazać w  jaki sposób filozofia wellness może nam towarzyszyć każdego dnia.

Jak wskazuje raport IWSTM zabiegi ukierunkowane na rezultat oraz zabiegi i metody naturalne to obecne trendy. Są to w tej chwili najczęściej wybierane zabiegi przez klientów we wszystkich grupach (turyści lokalni 24,4%, turyści krajowi i międzynarodowi 28,1%). Warto wziąć pod uwagę, że teraz piękno ma być naturalne.

SPA, na które tak licznie postawiły hotele w Polsce,  jest tylko jedną z gałęzi wellnesu i jeżeli hotele chcą przyciągnąć gości, to muszą mocno popracować nad głównym trendem, którym jest właśnie wellness.

Wody termalne (wg raportu SRI zajmujemy 12 miejsce wśród światowych liderów rynku term i gorących źródeł), zajęcia z jogi, fitness, aromaterapia, naturalne kosmetyki, zbilansowane posiłki, to wszystko co jak magnes przyciąga teraz gości do hotelu. Wszystko to, co pozwoli poczuć mu się zdrowszym, zrelaksowanym i będzie początkiem zmian.

Gość przy wyborze miejsca na relaks i regenerację nie bierze już w pierwszej kolejności  pod uwagę ilości gabinetów zabiegowych, czy wymyślną listę skomplikowanych zabiegów. Na znaczeniu zyskało holistyczne podejście, które zapewni ucieczkę od codzienności i pozwoli zregenerować siły.

Ten rok to ostatni dzwonek dla hoteli, aby zmieniły formy SPA jeśli chcą nadążyć za światowymi trendem i sprostać zmieniającym się wymaganiom gości.

Autorka: Karolina Antonowicz Senior Revenue Manager PROFITROOM

Premiera raportu Trendy w marketingu i sprzedaży na 2015r. w styczniowym numerzHotelarza

Sprawdź infografikę zapowiadającą trendy -> http://www.profitroom.pl/trendy-2015