Szybkie i skuteczne zarządzanie cenami

Jaka cena za pobyt jest optymalna? Taka, którą gość jest skłonny zaakceptować. W obecnych czasach hotelarz musi mieć możliwość szybkiego reagowania, także w kwestii cen. Poznaj i sprawdź narzędzie, które to umożliwia!

Jeśli zależy Ci na skutecznej sprzedaży online, musisz mieć możliwość elastycznego zarządzania cenami i to w kilka sekund. Wprowadzanie korekt cenowych na cały pokój (wszystkie daty, w których dostępny jest dany pokój) to nowa funkcjonalność w Profitroom Channel Managerze.
 
Dobry plan przygotowany w oparciu o rzetelne dane to podstawa. Jednak czasem kalkulacje nie pokrywają się z tym, co przynosi rzeczywistość i trzeba szybko reagować.
 
Jaki jest sens utrzymywania wysokiej ceny, jeśli nikt jej nie akceptuje i goście tłumnie rezerwują pokoje u konkurencji, która ma niższe stawki?
Czy „kuszenie” ceną to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy nagle Twój hotel stał się obiektem wzmożonego zainteresowania, a u konkurencji brak wolnych miejsc?
 
W pierwszym przypadku powinieneś obniżyć ceny na pokoje, które są jeszcze dostępne. W drugim wykorzystać zainteresowanie i podnieść stawki. Tylko pamiętaj – reaguj szybko, bo konkurencja, nawet ta dalsza, nie śpi.
 
Dzięki rozbudowanej opcji korekt cenowych możesz dynamicznie zmieniać ceny na pojedyncze pokoje, po prostu wprowadzając korekty z poziomu Profitroom Suite (Zarządzanie sprzedażą -> Cenniki). Korekt możesz zrobić na cały okres, w jakim dany pokój jest dostępny, począwszy od daty bieżącej (korekty nie działają wstecz). Co ważne, w zasadzie kilkoma kliknięciami - nie musisz już zmieniać ręcznie cen na każdą datę!

Nanoszenie korekty cenowej 

  • Kliknij ikonę ołówka przy nazwie cennika - wywoła to modal:

Korekta cen na pokój w Profitroom Channel Manager cz. 1

  • Wprowadź zmianę w modalu. Zmiany można wprowadzać jako wartości procentowe lub liczbowe. Jeśli chcesz obniżyć cenę, zmianę taką poprzedź znakiem „-”, jeśli chcesz podnieść, wpisz „+”. Możesz też podać konkretną kwotę, wówczas poprzedzasz ją znakiem „=”:
  • zwiększenie ceny o 10%: +10%
  • zwiększenie ceny o 20 zł: +20
  • zmniejszenie ceny o 10%: -10%
  • zmniejszenie ceny o 20 zł: -20
  • ustalenie ceny w wysokości 120 zł: =120
  • Kiedy wpiszesz wartość, w polu tekstowym pojawi się komunikat o tym, jaką zmianę wprowadzasz. Zmianę tę musisz potwierdzić.

Korekta cen na pokój w Profitroom Channel Manager cz. 2

  • Aby znieść (usunąć) korektę, zapisz modal danego pokoju z pustym polem tekstowym.
  • Korekty możesz wprowadzić dla kilku pokoi i dopiero po tym zapisać zmiany.

Korekta cen na pokój w Profitroom Channel Manager cz. 3

Wprowadzone korekty będą widoczne przy nazwie pokoju (wartość zmiany oznaczona jest na pomarańczowo).
 
Ubiegły rok pokazał, że warto szybko reagować i elastycznie podchodzić do zmian cen. Jaki będzie 2019? Trudno przewidzieć, ale warto się przygotować. Rzetelnie skalkuluj ceny, ale nie przywiązuj się do nich na zawsze. Bądź gotowy na ewentualną korektę!

Autor: Daniel Porębski, Product Owner