Nowość Google: filtry wyszukiwania lokalnego

Google wprowadziło nowość do wyszukiwania lokalnego hoteli. Dotychczas specjalne ikony pomagały w graficzny sposób zapoznać potencjalnych gości z udogodnieniami w wybranym hotelu. Teraz te same ikony pojawiają się jako filtry wyszukiwania. Sprawdź szczegóły i skorzystaj z porad specjalisty!

Użytkownicy mają więc teraz do dyspozycji nowe sposoby sortowania wyników - mogą szukać hoteli po liczbie gwiazdek, ceny czy według oceny w Google:

Google Hotel Analytics, ciąg dalszy przykładu

Co to oznacza dla Hotelarzy? Co warto zrobić, by użytkownicy korzystający z tego udogodnienia wybrali nasz hotel? O to zapytaliśmy Marikę Kachelską, Marketing Specialist w Profitroom:

Marika, o czym w związku z nowościami w Google powinni pamiętać Hotelarze?

Warto mieć dobrze uzupełnioną wizytówkę Google i dbać o pozyskiwanie opinii w Google. Osoby korzystające z wyszukiwarki - potencjalni goście - mogą teraz kliknąć w ikonę "Polecane przez gości", gdzie trafiają hotele z oceną wyższą niż 4. 

Jak można pozyskiwać te opinie?

Można na przykład podczas check-outu zapytać gościa o opinię o pobycie i zachęcić go do wyrażenia jej online albo wręcz wskazać mu, że może to zrobić w Google.

Dowiedz się, dlaczego opinie gości jeszcze nigdy nie były tak ważne jak teraz!

A co radzisz w sprawie wizytówki Google? Wspomniałaś, że ona również ma znaczenie.

Kluczowe jest maksymalne uzupełnienie informacji o obiekcie, czyli nazwy, poprawnego i pełnego adresu, numeru telefonu. Warto wykorzystać dodatkowe opcje Google, np. dodawanie atrybutów, czyli szczegółów obiektu, takich jak dostępny parking czy ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami. A także dodać możliwie jak najwięcej zdjęć z zewnątrz i ze środka obiektu, restauracji itd. 

Wizytówka Google to dosłownie wizytówka obiektu, niech więc jak najlepiej reprezentuje informacje o nim. Powinna przekazać gościom maksimum informacji o obiekcie.

Co więcej, dzięki reklamie Google Hotel Ads możemy z wizytówki Google kierować bezpośrednio do silnika rezerwacji, warto więc tę szansę wykorzystać. A dobrze uzupełniona wizytówka to dodatkowa pomoc w promocji obiektu.

Google Hotel Analytics, przykład

Jest jeszcze jedna ważna informacja. Na widoczność strony internetowej obiektu w wyszukiwaniu lokalnym ma wpływ na widoczność wizytówki w mapach Google. Im lepsza pozycja strony na wyszukiwania lokalne, tym lepsza pozycja wizytówki w rankingu w mapach Google.

Dziękujemy za cenne wskazówki!