‘’Podaruj prezent…’’  czyli jak zachęcić poszukujących prezentów do zakupu voucherów w naszym hotelu?

Grudzień to miesiąc kiedy hotele odnotowują największą sprzedaż voucherów. O tym jakie vouchery cieszą się największą popularnością i jak je wyeksponować dowiecie się z poniższego, krótkiego artykułu.

Vouchery kupują i klienci indywidualni i firmy, które traktują to jako świetny podarunek dla swoich partnerów biznesowych czy też pracowników. Wśród klientów indywidualnych mamy takich, którzy vouchery traktują jako opcję "prezent last minute" i dokonują zakupu nawet w drugi dzień świąt i Ci, którzy z dużą uwagą porównywali i wybierali vouchery już z wyprzedzeniem.

Od czego zacząć?

Dla jednych i drugich kluczowe będzie, co voucher zawiera i jak się prezentuje. I to właśnie zaważy na tym czy zanotujemy wysoką sprzedaż. Pamiętając, iż vouchery są formą prezentu, nie możemy zapomnieć o zachęcającym wstępie, w którym kupujący znajdzie odpowiedź na pytanie czy ta usługa będzie doskonałym prezentem dla wybranej osoby i spełni jej oczekiwania oraz marzenia. W wachlarzu prezentowanych voucherów w miarę możliwości powinny znaleźć się propozycje, które zaspokoją potrzeby każdej grupy targetowej jak: kolacja, zabiegi spa, vouchery pobytowe czy vouchery kwotowe. Z uwagi na swoją uniwersalność ta ostatnia forma voucherów, pozwoli nam dotrzeć do większego grona potencjalnie zainteresowanych osób.

Dodając opcję kilku wariantów cenowych w voucherze kwotowym dają Państwo przyszłym gościom możliwość skorzystania z szerszej gamy usług proponowanej przez obiekt.

Możliwość dokonania szybkiego zakupu online wraz z otrzymaniem natychmiastowego potwierdzenia jest niewątpliwym atutem sprzedaży voucherów poprzez Booking Engine - zwłaszcza dla tych, którzy zakupu dokonują na ostatni moment.

Popularne vouchery

Vouchery, jakie są najchętniej kupowane są zależne również od typu obiektu. W obiektach miejskich najczęściej wybierane są vouchery kwotowe, jednak to usługi gastronomiczne przeważają, gdyż ich sprzedaż może stanowić, aż 69% sprzedawanych voucherów. Natomiast w obiektach położonych w miejscach dysponującymi strefami spa & wellness, aż 51% sprzedanych voucherów to oferty day spa dla dwojga lub pobyt dla zakochanych. Dlatego też tworząc vouchery, warto jest zadać sobie pytanie, które udogodnienia obiektu mogą skłonić osoby mieszkające lokalnie lub przyjezdnych do zakupienia vouchera.

Jak je wypromować i zaprezentować

Vouchery mogą być dostępne w dedykowanej zakładce na stronie, pod atrakcyjnie opakowanym przyciskiem np. “Podaruj prezent” na stronie głównej, dodatkowo w samym systemie rezerwacyjnym.

Szczególnie skutecznie zakup voucherów można promować poprzez graficzne formy reklamy czy to na Facebooku, czy poprzez remarketing. To wyjątkowy czas spełniania marzeń osób dla nas ważnych. Hotele mogą w tym skutecznie pomóc.

Zachęcamy do kontaktu z działem Customer Success, który chętnie odpowie na każde pytania związane z powyższym tematem. Nasz adres to rm.team@profitroom.pl