Strony mobilne czy responsywne,<br /> o co w tym chodzi?

Rozwój technologii mobilnych spowodował, że optymalizacja stron internetowych pod ich kątem stała się koniecznością. Poznaj różnice pomiędzy stroną mobilną a responsywną i zdecyduj, która z nich jest w tym momencie najlepsza dla Twojego Hotelu.

Definicje:

Strony responsywne, to takie, które w płynny sposób dostosowują się do zmian rozmiarów przeglądarki, a tym samym do rozdzielczości ekranów wszystkich urządzeń - mobilnych i desktopowych. Jednak RWD (Responsive Web Design) to przede wszystkim sposób projektowania stron, który wychodzi naprzeciw potrzebom użytkowników mobilnych, bardzo ułatwia czytanie zawartości stron i nawigację po nich (bez zbędnego powiększania, przewijania i innych zmian).

Strony mobilne dedykowane są wyłącznie urządzeniom przenośnym – smartfonom, tabletom itp. Stanowią „lżejsze” wersje witryn internetowych, które zawierają najważniejsze informacje i często minimalistyczną grafikę, a także posiadają odrębny adres – z reguły pojawia się w nim litera „m”. Ten rodzaj stron wyświetla się automatycznie po wykryciu odwiedzin z urządzenia przenośnego.

Responsywna strona Hotelu Klimczok na tablecie:

Responsywna strona Hotelu Klimczok na smartfonie:

Charakterystyka obu rodzajów stron:

  • wygląd – strona mobilna jest dodatkową, uproszczoną wersją strony internetowej; strona responsywna natomiast w 100% odpowiada tej uruchamianej na urządzeniach stacjonarnych;
  • adres www – strona mobilna posiada inny adres niż jej wersja desktopowa; w przypadku projektu responsywnego adres pozostaje dokładnie taki sam;
  • obsługa urządzeń - RWD obsługuje pełen zakres wielkości i rozdzielczości ekranów od Full HD po smartfony; strona mobilna jest dedykowana konkretnym urządzeniom - smartfonom - w momencie wykrycia zgodności następuje przekierowanie;
  • waga strony i szybkość działania - z reguły strona mobilna jest znacznie lżejsza i ładuje się szybciej od strony responsywnej; warto jednak dodać, że strona responsywna ładuje się niezwłocznie po wpisaniu jej adresu, strona mobilna zaś dopiero po przekierowaniu wywołanym wykryciem smartfona.

Co wybrać?

Witryny RWD tworzone są z myślą o wszystkich urządzeniach, będąc pewnym kompromisem między bogatą warstwą wizualną a szybkością działania, natomiast strony mobilne są w tym względzie bezkompromisowe - od początku do końca projektowane z myślą o małych ekranach i wysokiej wydajności. Dlatego w przypadku tworzenia strony internetowej od podstaw, warto od razu zainwestować w wersję responsywną i zapewnić optymalne wsparcie wszystkich typów ekranów. Jeżeli jednak posiadamy w miarę nową witrynę, nieprzystosowaną jeszcze do urządzeń mobilnych, dobrym rozwiązaniem będzie strona mobilna.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom hotelarzy, firma Profitroom przygotowała rozwiązanie w pełni zgodne z wytycznymi Google, zapobiegające utracie pozycji w wynikach wyszukiwania na urządzeniach przenośnych po wprowadzeniu nowego algorytmu (sprawdź artykuł o zmianach w SEO).

Jeżeli uważasz, że warto zadbać o dobrą prezentację Twojego hotelu na urzadzeniach mobilnych i przygotować się na nadchdzące zmiany, skorzystaj z naszej propozycji na strony mobilne 3.0:

Upgrade strony mobilnej 1.0 i 2.0 do wersji 3.0 - 499zł

Nowa strona mobilna 3.0 - 899zł

Jeżeli masz jakieś pytania, napisz do nas na adres: kontakt@profitroom.pl