Remarketing - zachęca czy zniechęca?

Jest uznawany za jedną z najbardziej skutecznych metod marketingowych nastawionych na zwiększenie sprzedaży i konwersji. Jednak często źle skonfigurowany daje przeciwny efekt. Dlatego też postanowiliśmy podzielić się z Wami tą tajemną wiedzą jak prawidłowo zaplanować kampanię remarketingową do swojego Hotelu.

Remarketing - dlaczego skuteczny?

Największy atut tego narzędzia to presonalizacja.Planując kampanię remarketingową skupiamy się na osobie po drugiej stronie komputera - na naszym Kliencie. Mówiąc o personalizacji mamy na myśli nie tylko przygotowanie odpowiednich komunikatów do konkretnych odbiorców, ale również odpowiedni podział odbiorców naszych reklam. Pokrótce przedstawimy jak wygląda personalizacja remarketingu dla strony Hotelu.

Przykładowy podział Klientów na grupy:

grupa 1: Klienci, którzy odwiedzili podstronę dot. pakietu na majówkę.
grupa 2: Klienci, którzy odwiedzili podstronę dot. pakietu SPA.
grupa 3: Klienci, którzy rozpoczęli dokonywanie rezerwacji na stronie naszego Hotelu jednak zrezygnowali.

Dla każdej z tych grup możemy kierować inny komunikat reklamowy, wyświetlać inne bannery graficzne, które skutecznie mogą wpłynąć na powrót na stronę naszego Hotelu w celu dokonania rezerwacji.

Przykładowe komunikaty:

dla grupy 1 (pakiet majówkowy): “Marzysz o niezapomnianej Majówce? Tylko u nas śniadania w cenie pobytu. Hotel [nazwa hotelu]  serdecznie zaprasza. Tylko teraz 10% rabatu!”
dla grupy 2 (pakiet SPA): “Zrelaksuj się i zapomnij o bożym świecie” SPA “nazwa hotelu” zapewnia 100% regeneracji i gwarancję zadowolenia. Hotel [nazwa hotelu] serdecznie zaprasza”.
dla grupy 3 (niedokończona rezerwacja): “Wybierasz się do Krakowa? Tylko teraz pyszne śniadanie w cenie pobytu! Wpisz kod: ŚNIADANIE dokonując rezerwacji. Hotel “nazwa hotelu” serdecznie zaprasza.

Przykład powyżej pokazuje jak możemy kierować różne reklamy w zależności kto jest grupą odbiorczą. Komunikaty te możemy również zmieniać w zależności od upływu czasu odwiedzin strony www Hotelu, np. najpierw informujemy Klientów o promocji 10% rabatu, a następnie po upływie tygodnia kierujemy nowy banner z informacją, że promocja kończy się. Posiadając wiedzę ile trwa proces dokonania rezerwacji możemy precyzyjnie zaplanować działania reklamowe.

Korzyści płynące z kampanii remarketingowych to:

zwiększenie świadomości marki, kreowanie siebie jako lidera w branży; korzyści mierzalne, które z pewnością najbardziej nas interesują: zwiększenie wskaźnika CTR i ROI; i przede wszystkim zwiększenie: ruchu powracającego na stronę, poziomu konwersji i sprzedaży.

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach remarketingowych to:

  • zbyt częste wyświetlanie reklam zadaniem kampanii remarketingowej jest zachęcanie do powrotu na naszą stronę nie natomiast zniechęcanie. Aby uniknąć zaspamowania naszych Klientów należy nałożyć limit wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika, tzw. capping.
  • złe dopasowanie komunikatu reklamowego pamiętajmy o tym, że po opuszczeniu naszej strony www Klient porównuje oferty konkurencji. Dlatego też należy zadbać o to, by skutecznie przekonać Klienta, że to nasza oferta jest najbardziej opłacalna i wyjątkowa. Informowanie o rabatach i gratisach jest wiec mile widziane :)
  • brak filtrów inaczej mówiąc: brak podziału na grupy, które przedstawiliśmy powyżej; to od nich zależy, który komunikat będzie wyświetlał się danemu internaucie,
  • brak analizy i reoptymalizacji kampanii to kluczowe działania, które wpływają na skuteczność działań - analiza, wyciąganie wniosków, a następnie reoptymalizacja. Cały czas skupiajmy się na celu, którym jest rezerwacja.

Reasumując kampanie remarketingowe są świetnym narzędziem sprzedażowym, jednak tylko i wyłącznie wtedy gdy są prawidłowo prowadzone. Jeśli chcesz prowadzić skuteczne kampanie remarketingowe dla swojego Hotelu i pozbyć się obowiązku ich analizowania z chęcią Cię wyręczymy :)

Specjaliści Profitroom zadbają o to, aby kampania reklamowa Twojego hotelu byłą dobrze skonfigurowana i przede wszystkim skuteczna.

Zapraszamy do kontaktu.

Milena Kurek
Marketing Account Manager
Profitroom