Reklamowy mobilegeddon

Ekspansja rynku mobilnego nie jest już nadchodzącym trendem, ale stała się faktem. Przewiduje się, że w 2016 roku ponad 60% Polaków będzie korzystało ze smartfonów. W 2015 roku dynamika wzrostu mobile wynosiła ok. 50% rok do roku. Oznacza to, że w nadchodzącym roku wielu hotelarzy powinno odnotować na swoich stronach ruch mobilny powyżej 40%.

Odnotowaliśmy również spory wzrost odsetka rezerwacji mobilnych, który w 2015 roku przekroczył 18%, co dało 50% wzrostu w porównaniu do roku ubiegłego. Eksperci e-commerce przewidują, że w 2016 roku już co trzeci użytkownik Internetu dokona zakupu za pośrednictwem urządzenia mobilnego. W przypadku hotelarzy prognozujemy, że odsetek ten wyniesie ok. 25%. 

Warto jednak podkreślić, że na wielu ścieżkach prowadzących do transakcji pojawia się ruch mobilny, czy to na etapie poszukiwania informacji na temat oferty hotelu, czy ich porównywania. Dlatego w planach marketingowych na 2016 należy uwzględnić budżet na kampanie mobilne, tym bardziej, że reklama mobilna odnotowała w 2015 roku najbardziej dynamiczny wzrost wydatków wśród internetowych formatów reklamowych - aż 239%, jak wynika z raportu AdEx. 

Pamiętajmy, że z urządzeń mobilnych korzystamy równomiernie w ciągu całego dnia, w wolnych chwilach, kiedy jesteśmy zrelaksowani i mamy więcej czasu na zapoznanie się z reklamą. Dlatego też jest to format, który może być niezwykle skuteczny w przypadku hoteli i powinien stać się stałą pozycją w strategii marketingowej każdego obiektu.

Autor: Magdalena Koźlik, E-Commerce Team Leader

Zachęcamy do sprawdzenia pełnego raportu Hotel Sales & Marketing Trends 2016: