Profitroom - misja, wizja i strategia

W Profitroom od ponad dekady dbamy o zyski hotelarzy. Wszystkie nasze działania są skupione wokół jednego celu - zwiększania przychodów z rezerwacji bezpośrednich. Staramy się, by nasze działania były w pełni kompleksowe - wspierające hotelarzy zarówno od strony narzędzi, jak i procesów. Zobacz, dlaczego obraliśmy taką drogę oraz w jaki sposób nią podążamy. 

Dlaczego direct booking

Na rynku jest wiele kanałów OTA, które są bardzo popularne wśród gości hotelowych. Pojawianie się z ofertą hotelu na stronach pośredników może w znaczącym stopniu wypełniać obiekt. Jednak kanały są i będą zawsze poza Twoją kontrolą, co oznacza też, że i zyski mogą być nieprzewidywalne. Wystarczą drobne zmiany, o których nie zostaniesz poinformowany, i może się okazać, że nie jesteś w stanie przewidzieć przychodów z miesiąca na miesiąc. 

W przypadku OTA nie ma także żadnej pewności, że gość do Ciebie powróci. W końcu to OTA jest marką, do której udaje się gość w poszukiwaniu pokoju, a nie Ty. Takie podejście niestety nie przysparza Ci powracających gości, dla których w dużej mierze nieważne jest miejsce, a cena. Bazując jedynie na OTA nie masz więc także żadnego wpływu na potencjalnych gości. 

Odpowiedzią na tego typu problemy jest właśnie direct booking, który jednak nie opiera się jedynie na możliwości rezerwacji poprzez stronę hotelu. Direct booking to cała strategia - od zbierania rezerwacji poprzez narzędzia wspierające wszystkie działania direct po własne metody reklamowania swojego obiektu. Dopiero tak kompleksowe działania przynoszą wymierne efekty. To jedyna strategia pozwalająca na całkowitą niezależność hotelu oraz kontrolowanie jego przychodów. Decyzja odnośnie strategii stoi po stronie hotelu. Całą resztę zapewnia Profitroom.

Profitroom Suite

Gdy tworzyliśmy Profitroom Suite, jedną z zasad, jaka nam przyświecała, była prostota użytkowania. Na ten moment nie ma lepszej opcji niż SaaS, czyli Software as a Service w całości w chmurze. Dzięki takiemu podejściu hotelarz nie musi nic instalować, a do użytkowania narzędzi direct booking potrzebuje jedynie komputera z dostępem do internetu. 

Portfolio narzędzi Profitroom obejmuje:

  • Profitroom Booking Engine - silnik rezerwacyjny integrujący się ze stroną hotelu, 
  • Profitroom Channel Manager, pozwalający na zarządzanie sprzedażą bezpośrednią oraz sprzedażą poprzez OTA,
  • Profitroom CRM, automatyzujący w pełni komunikację z gośćmi i zwiększający szanse na sprzedaż pokoi,
  • Profitroom Payments, automatyzujący płatności z OTA (w niedalekiej przyszłości także z BE) i pozwalający jeszcze skuteczniej zabezpieczyć się przed anulacjami.

Dodatkowo, w Profitroom oferujemy budowę stron internetowych dla hotelu, która dopełnia całości i profesjonalnie prezentuje obiekt w internecie - zachęca do zarezerwowania pobytu.


Poznaj nasze rozwiązania i usługi oczami gościa:

 


Jak to działa w praktyce? 

Gość trafia na stronę hotelu, która swoim wyglądem i prezentacją ofert (definiowanych przez hotelarza przy pomocy Booking Engine i automatycznie pojawiających się na stronie) przyciąga jego uwagę. Rezerwuje pobyt poprzez prosty interfejs rezerwacji bezpośrednio na stronie hotelu (Booking Engine pozwala na elastyczny wybór dat, ofert oraz pokoi, zgodnie z wytycznymi hotelarza). 

Dane gościa trafiają do bazy CRM hotelarza, a gość otrzymuje maila z podziękowaniem za rezerwację wraz z niezbędnymi informacjami dotyczącymi pobytu. W przypadku podłączenia płatności online pod Profitroom Booking Engine, ma też możliwość uregulowania opłaty, którą hotelarz widzi w panelu rezerwacyjnym.

Gość dzień przed przyjazdem otrzymuje wszelkie niezbędne informacje w postaci welcome packu, a po wyjeździe maila z podziękowaniem za pobyt. Jeśli dodatkowo wyraził zgodę marketingową, będzie otrzymywał dzięki CRM oferty odpowiednie dla siebie. Rok po rezerwacji otrzyma specjalne zaproszenie na podobny do ostatniego pobyt wraz ze zniżką, voucherem lub innym dodatkiem wybranym przez hotelarza. Profilowana komunikacja zdecydowanie zwiększa szanse na powrót gościa, który przychylniej patrzy na dopasowaną do siebie ofertę. 

Dzięki Channel Managerowi nie pogubisz się w rezerwacjach z OTA i bezpośrednich oraz wyeliminujesz ryzyko overbookingu. Dodatkowo, przy rezerwacjach z OTA, CRM zadba o to, by goście chętnie zostawili Ci swój e-mail wraz ze zgodą marketingową (dowiedz się jak). 

Customer Success oraz Marketing Services

Jednak zanim gość trafi bezpośrednio na stronę hotelu, musi się o nim jakoś dowiedzieć. O to dba nasz zespół Marketing Services, który pomaga hotelarzom wykorzystać odpowiednio do ich profilu wszelkie dostępne formy reklamy online (Google Ads, Google Hotel Search, Facebook Ads). Natomiast Customer Success pomaga tworzyć oferty specjalne, zbudowane na potrzeby danego obiektu.

Marketing Services zadba również o wypozycjonowanie strony hotelu oraz o kampanię ochrony marki, dzięki której po wyszukaniu nazwy Twojego hotelu, to Twoja strona WWW pojawi się jako pierwszy wynik wyszukiwania, wyprzedzając inne hotele oraz OTA. 

24/7

Zespół Customer Support jest codziennie dostępny poprzez chat wewnątrz Profitroom Suite i służy radą oraz pomocą przy wszelkich działaniach związanych z marketingiem oraz revenue. Prowadzimy również mnóstwo szkoleń, w tym Hotel Master Class dla recepcji czy webinary dla nowych klientów, dzięki którym od razu wiedzą, jak korzystać z produktów.

Cały czas również dzielimy się wiedzą na blogu, a raz w roku organizujemy konferencję dla hotelarzy z całej Polski - Hotel Marketing Conference. To dwudniowe spotkanie branżowe to nie tylko miejsce wymiany doświadczeń oraz kontaktów, lecz także mnóstwo szkoleń prowadzonych przez naszych oraz zewnętrznych ekspertów.

Nieustannie nasze produkty poddajemy testom i badaniom mającym na celu poprawę konwersji, przyciągnięcie jeszcze większej liczby gości, czy też jeszcze większe ułatwienie im rezerwacji. Nasze najlepsze i odpowiednio sprawdzone pomysły wdrażamy w narzędzia. Wszystkie zmiany i nowości są więc zawsze poprzedzone wielomiesięcznymi pracami wielu działów Profitroom. 


W 2018 r. obchodziliśmy 10-lecie, m.in. dziękując wszystkim dotychczasowym klientom - poznaj ich:

 


Co przyniesie przyszłość

Nasze nowe narzędzia będą się skupiać wokół automatyzacji. Dość zadań, które zabierają hotelarzom czas, jaki mogliby poświęcić gościom - świadczeniu wysokiej jakości usług już na miejscu, w hotelu. Technologia pozwala już na bardzo dużo i ciągle idzie do przodu. To, co jeszcze niedawno trzeba było wykonywać w pełni manualnie, dziś można zostawić narzędziom, które same podejmują decyzje i dobierają najlepsze rozwiązania. Wierzymy, że im więcej czasu oddasz pracownikom hotelu, tym lepiej przełoży się to na jakość obsługi gości, a tym samym na coraz większe ich zadowolenie i częstsze korzystanie z usług Twojego hotelu. 

Dowiedz się więcej na temat początków Profitroom

Poznaj bliżej nasze narzędzia i usługi