Premiera Profitroom Booking Engine 6.0 - nowa generacja systemu rezerwacji dla hoteli

Wielomiesięczne analizy i prace rozwojowe zaowocowały kolejną generacją najpopularniejszego w Polsce systemu rezerwacji Profitroom Booking Engine. Wersja 6.0 to nowe spojrzenie na proces rezerwacji i zniesienie kolejnych barier, ograniczających sprzedaż bezpośrednią. Nowa odsłona narzędzia to przede wszystkim wyższa konwersja oraz poprawa intuicyjności każdego jednego widoku systemu.

Potrzeba zmian

Profitroom przyzwyczaił już Klientów do rocznego cyklu wydaniowego swojego systemu rezerwacji online. Takie podejście spowodowane jest koniecznością maksymalnego dostosowanie narzędzia do dynamicznych zmian na rynku, a także dążeniem do jego ciągłej optymalizacji. Tegoroczna premiera to odpowiedź na najnowsze trendy marketingowo-sprzedażowe oraz nowa bazowa systemowa do rozwoju zupełnie nowych funkcjonalności, które pojawią się już wkrótce.

Jak wyglądały prace nad rozwiązaniem?

Przez lata nasz system rezerwacyjny dostarczył terabajty danych analitycznych, co jest wynikiem długofalowej współpracy z ponad 1500 obiektami hotelarskimi. Analiza wszystkich posiadanych informacji wskazała zespołowi nowy kierunek rozwoju i wskazała sporo innowacyjnych rozwiązań.
W projekt zaangażowanych było kilkunastu specjalistów m.in.: designerów, marketingowców, specjalistów UX, programistów i testerów. W fazie projektowej przygotowaliśmy dziesiątki wariantów układów graficznych, które iterowaliśmy, wprowadzając dalsze zmiany. Spośród wszystkich koncepcji wybraliśmy te, które sprawdziły się najlepiej i przygotowaliśmy pierwsze wdrożenia systemu. Od ponad dwóch miesięcy poddawaliśmy je nieustannym testom na realnych hotelach i gościach. Dzięki wnioskom z tych prób udało nam się wdrożyć szereg dodatkowych zmian i usprawnień, które znalazły się z finalnej wersji. Dziękuję Hotelarzom, który zaangażowali się we wczesne prace nad nową wersją i zachęcam wszystkich Państwa do przekazywania nam swoich uwag. Będziemy mogli je uwzględnić w naszych szeroko dalszych planach rozwojowych systemu” - mówi Waldemar Antonowicz, Dyrektor R&D Profitroom i jednocześnie Product Owner systemu.

Efekt - skuteczne rozwiązania w Profitroom Booking Engine 6.0

Osoby, które korzystały z systemu Profitroom Booking Engine 5 z pewnością zauważą, że pod względem wizualnym nie doświadczymy tym razem rewolucji jak to miało miejsce wcześniej. W rzeczywistości zespół programistyczny wprowadził ponad 2700 modyfikacji, przepisując ponad 20000 linijek kodu!
Największe zmiany, które można dostrzec w nowej odsłonie, to zupełnie nowy panel wyboru dat i liczby osób oraz zmniejszona liczba kroków rezerwacji. W zależności od konfiguracji systemu w tej chwili wystarczą trzy, a nawet tylko dwa kroki do finalnego dokonania rezerwacji. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy też na rozbudowie funkcjonalności wspierających potencjalnych Gości w wyborze odpowiedniej oferty. Zmieniliśmy prawie wszystkie komunikaty, w tym uprościliśmy dostępne metody płatności i zatwierdzania rezerwacji. Przebudowano też całkowicie asystenta dostępności, który w razie braku dostępnych pokoi, sugeruje najbardziej zbliżone terminy pobytu. Możliwe jest też ręczne sprawdzenie dostępności na poziomie poszczególnych pokoi. 

Szczegółowe przedstawienie systemu już we wtorek na Facebooku Profitroom!

Profitroom Booking Engine 6.0 w praktyce, czyli jakie są plany?

Od poniedziałku klienci Profitroom będą sukcesywnie przełączani na nową wersję systemu, co nastąpi w pełni automatycznie i bez żadnego kosztu. Od piątku otrzymujecie Państwo maile od naszego zespołu z informacją o aktualizacji do wersji szóstej. Klientów, którzy obawiają się stabilności rozwiązania uspokajamy - Profitroom Booking Engine 6.0 posiada w tej chwili 100% funkcjonalności poprzedniej wersji, przeszedł bardzo rozbudowaną fazę testową, a w początkowej fazie możliwe będzie natychmiastowe cofnięcie się do wersji piątej. Planujemy przełączenie wszystkich naszych Klientów do końca lipca, jednak jeżeli chcą Państwo szybciej zacząć korzystać z nowego systemu lub mocniej zaangażować się w jego rozwój, zapraszamy do kontaktu z przedstawicielami Profitroom.

Marek Kaczmarek, Marketing Manager