Obraz najsilniejszą formą przekazu marketingowego

Obraz jest w stanie wyrazić więcej niż potok słów i przykuć uwagę bardziej niż jakiekolwiek słowo pisane. To zasady, o których powinieneś pamiętać, jeśli chcesz, by gość pozostał na Twojej stronie dłużej i zakończył wizytę rezerwacją. Intrygujące zdjęcia, dynamiczne filmy video – to właśnie te elementy, o które powinieneś zadbać. Obraz daje Ci też mnóstwo innych możliwości reklamy hotelu. Sprawdź, jakich!

Ten artykuł jest częścią raportu TRENDY W HOTELARSTWIE 2014! Nie przegap, kliknij i pobierz! Zrzut ekranu 2014-02-10 o 10.29.01 Rok 2014 będzie zdecydowanie rokiem multimediów i bogatych wizualnie treści online. Na topie jest tzw. ograniczona komunikacja, składająca się z bardziej zwięzłych tekstów i atrakcyjnych wizualnie multimediów. Powiedzmy sobie szczerze – użytkownicy Internetu są coraz bardziej leniwi i niecierpliwi. Potrzebują maksymalnie skondensowanych informacji, które będą przekazane za pomocą jak najmniejszej liczby elementów. Ale elementów atrakcyjnych, takich, których oglądanie będzie nie tylko drogą poszukiwania informacji, ale też przyjemnością samą w sobie.

W PROFITROOM wierzymy, że hotele którym wykonujemy strony, potrafią najlepiej zadbać o gościa, tak by po wyjeździe z hotelu pozostały mu w głowie same pozytywne wspomnienia. Jednak zanim gość doświadczy usług danego obiektu, musi wybrać odpowiednie dla siebie miejsce spośród dziesiątek lub setek ofert, więc hotel musi się wyróżnić. Goście doskonale zdają sobie sprawę, że zdjęcia reklamowe są zazwyczaj poddawane obróbce graficznej w Photoshopie. Wstawienie na stronę zwykłych, naturalnych zdjęć sprawi, iż goście będą spodziewać się czegoś odrobinę gorszego. Oczywiście istotne jest, aby jakakolwiek reklama nie była kłamstwem, by nie wprowadzała potencjalnych gości w błąd, by po przyjeździe do miejsca docelowego nie byli rozczarowani tym czego faktycznie doświadczą.

Jednak każdy z nas kieruje się w swoich wyborach nie tylko rozsądkiem, ale także emocjami. Dlatego obróbka zdjęć powinna wprowadzać klimat, dynamikę do treści graficznej.

Przykład zdjęcia Hotelu Bonerowski, którego głównym wyróżnikiem jest doskonała lokalizacja na Rynku Głównym w Krakowie:

http://www.profitroom.pl/blog/inspiracje/czy-znacie-juz-najnowsza-generacje-urzadzen-mobilnych/

Przykład Hotelu ViaVilla , obiektu, którego dużą częścią biznesu jest organizacja wesel. Strona została odpowiednio podzielona na sekcje tematyczną poświęconom weselom, gdzie odpowiednie ilustracje budują klimat wydarzeń w tym obiekcie.

http://www.profitroom.pl/blog/portfolio/nowa-realizacja-profitroom-villa-via/

Obraz jest najbardziej angażującą i najskuteczniejszą formą promocji obiektów hotelowych. Użytkownicy Internetu oczekują coraz lepszej jakości multimediów, nie tylko zdjęć ale coraz częściej wideo. A to stwarza możliwości produkowania stron www opartych np. o wyjątkowo atrakcyjne układy treści storytelling (http://www.profitroom.pl/blog/wazne/storytelling-opowiedz-historie-hotelu-na-stronie-www/). Ekrany przedstawiające nie tylko elewacje czy wnętrza hotelu, ale również jego otoczenie i okoliczne atrakcje z pewnością o wiele lepiej pobudzą wyobraźnię potencjalnego gościa i zachęcą go do przyjazdu niż najdłuższy nawet opis.

Przykład strony Hotelu Best Western Żubrówka:

facebook-960x670 (7) http://www.profitroom.pl/blog/wazne/best-western-hotel-zubrowka-zaprasza-nowa-strona-www-hotelu/ Przykład hotelu Kormoran Wellness Medical Spa:

kormoran http://www.profitroom.pl/blog/wazne/kormoran-wellness-medical-spa/

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Google już ponad 60% przeciętnych "podróżników" korzysta z wideo jako medium inspiracyjnego. Niejednokrotnie jest to element decydujący przy podejmowaniu decyzji o rezerwacji w danym obiekcie. Także postęp od strony technicznej umożliwia obecnie szersze wykorzystywanie wysokiej jakości multimediów na witrynach hotelowych. Szybkie doładowywanie treści, dzięki któremu gość może w prosty i błyskawiczny sposób zapoznać się z oferowanymi mu atrakcjami to tylko jedno z udogodnień. Niezależnie od tego czy mamy do czynienia z fotografią, czy filmem, niezwykle istotne jest zadbanie o odpowiednią jakość tych materiałów. Standardem jest tzw. postprodukcja, czyli poddanie materiału zdjęciowego obróbce graficznej, która pozwala uzyskać odpowiednią głębię i podkreślić atuty obiektu. Do przeszłości należą smutne, puste przestrzenie hoteli. Nowoczesna sesja to taka, w której występują aktorzy, grają typowych gości, jakich spotkać można w danym hotelu, sesja która podkreśla atrybuty i charakter obiektu. Niezwykle istotna, szczególnie przy wideo, jest też krótka, skondensowana i dynamiczna forma filmu. Wystarczy spojrzeć choćby na 1-minutowy film promocyjny na stronie Hotelu Haffner****. Roześmiana para, szczęśliwe dzieci, które z impetem wpadają do pokoju i skaczą po miękkim łóżku – już sam ten widok działa na gościa zachęcająco. http://www.profitroom.pl/blog/wazne/innowacyjna-strona-hotelu-haffner-w-sopocie/ Film staje się także doskonałym nośnikiem samej reklamy i jest coraz chętniej wykorzystywany do kreacji pojedynczych kampanii marketingowych (np. promujących wakacje). Coraz częściej hotele używają nowych metod reklamowych Google AdWords, pozwalających wyświetlać reklamy video na YouTube, w modelu płatności za wyświetlenia lub za kliknięcia. Ponieważ techniki te są nowością w branży hotelarskiej, ceny kliknięć są relatywnie niskie, więc można osiągnąć wysoki zwrot z inwestycji. Przykład krótkiego 30-sekundowego, ale niezwykle dynamicznego klipu z hotelu BUKOVINA, idealnie dostosowanego do emisji w formie reklamy: http://www.profitroom.pl/blog/wazne/nowe-trendy-w-projektowaniu-stron-internetowych-hoteli-video-prezentacja/ Zaciekawił Cię nasz artykuł? Chcesz wiedzieć więcej? Kliknij po bezpłatny raport TRENDY W HOTELARSTWIE 2014! Bądź na czasie!

Zrzut ekranu 2014-02-10 o 10.29.01