Miasta stawiają na City Break - hotelowa sztuka pozyskania Gościa last minute

Lato trwa w pełni i większość z nas jest po urlopie albo zdążyła już wypoczynek zaplanować. Pogoda zachęca do dodatkowych wyjazdów i tu celem stają się często miasta. Są to tzw. “city break”. Decyzje o tego typu wyjazdach są podejmowane spontanicznie. Rezerwowane są często na ostatnią chwilę i w "dobrej cenie".

Miasta prześcigają się w organizacji eventów przyciągających turystów. Zapewniają szereg atrakcji jak np. w Warszawie, gdzie odbywają się bezpłatne pokazy fontann, a w Łodzi darmowe wycieczki po mieście. Dodatkowo, pogoda sprzyja organizacji plenerowych koncertów czy festiwali jak Malta Festival w Poznaniu, na które przyjeżdżają ludzie z różnych krańców Polski. 

Jak zabłysnąć na tle konkurencji i zdobyć takich gości? W tym przypadku głównym kryterium wyboru jest cena. Nie jest jednak sztuką obniżać cenę każdemu klientowi, a dotrzeć z nią do grupy docelowej.

Aby zachęcić gości do rezerwacji bezpośrednio przez stronę obiektu należy im to umożliwić w bezpieczny i możliwie łatwy sposób. Posiadanie silnika do rezerwacji online to już absolutne "must have", ale jak zmaksymalizować jego wyniki? To bardzo proste. Poznaj dwa najpopularniejsze triki, które dedykowane są spontanicznym wyjazdom:

 

1. Zniżka Last Minute

Coraz częściej przy krótkich wyjazdach klienci decydują się na dokonanie rezerwacji " z drogi". I właśnie dla nich doskonałym rozwiązaniem jest funkcja Last Minute. Nie wiąże się ona zawsze z dodatkowym rabatem, jak proponują niektóre strony pośredników. W tym przypadku dużym ukłonem w stronę gościa jest brak wymogu podawania karty jako gwarancji przy rezerwacji oferty bezzwrotnej. Jest to bardzo duże ułatwienie, zwłaszcza, że ok. 42% wszystkich wejść na stronę obiektu w przeddzień przyjazdu to wejścia za pomocą urządzeń mobilnych.

W Profitroom Booking Engine zadbaliśmy, aby silnik rezerwacyjny był responsywny dla osób przeglądających oferty na smartfonach. Dodatkowo, hotel może w Profitroom Suite w łatwy sposób aktywować brak konieczności przedpłat dla rezerwacji na kolejny dzień:

2. Zniżka dłużej=taniej

Często blokerami sprzedaży są także restrykcje pobytowe w ofertach. Uelastycznienie długości pobytu spowoduje, że gość będzie w stanie dokonać rezerwacji na taką długość pobytu, którą jest zainteresowany. Odpowiednio skalkulowana cena noclegów jednodniowych pozwoli obiektom na uzyskanie oczekiwanego przychodu ze sprzedaży pokoi. Zachętą do wydłużenia wizyty jest dodanie rabatu na kolejne noce. Jest to dużą korzyść dla gościa, aby rozważyć dokupienie kolejnych nocy, a dla obiektu jest to niewątpliwie zysk z powodu sprzedaży dłuższego pobytu.

Ważne jest, aby w nazwie oferty jasno zakomunikować odbiorcy ten bonus. Im łatwiej klient dowie się o dodatkowych zniżkach tym większa szansa na dokonanie dłuższej rezerwacji. Dodatkowo omawiany rabat należy wprowadzać w ofertach dostępnych na stronie domowej, aby usprawnić proces zakupu oferty przez klienta. Jak może wyglądać opis oferty:

Obiekt, który wprowadził podobne rozwiązanie zyskał dodatkowe 5% rezerwacji z city break -ów.

3. Late check - out

Klienci doceniają możliwość późniejszego wyjazdu z obiektu. Sprawdza się to głównie przy city break-ach, gdzie gość chce maksymalnie skorzystać z pobytu w danym miejscu. Możliwość późniejszego wymeldowania czy pozostawienia bagaży w hotelowej przechowalni będą kolejnymi argumentami za wyborem właśnie tej oferty. Podobnie jak z rabatem dłużej=taniej warto w przejrzysty sposób zakomunikować ten dodatek gościom już na poziomie opisu oferty.

4.Dostęp do "sekretnego klubu"

Nikt nie lubi przepłacać, dlatego gdy tylko nadarza się okazja do otrzymania zniżki, goście chętnie z niej korzystają. Oczywiście dostęp do zniżek nie powinien być korzyścią tylko dla jednej strony. Większość obiektów w zamian za rabat wymaga podania adresu mailowego, na który klient otrzymuje regularnie informacje o nowościach w obiekcie lub informacje o propozycjach pobytu.

Jak może wyglądać taki zapis:

Wielu pośredników korzysta z podobnych rozwiązań jak np. Program Genius z Booking.com, który jest dość popularny wśród klientów. Tym bardziej ważne jest zastosowanie powyższego rabatu na własnej stronie, aby klient dokonując rezerwacji bezpośredniej miał możliwość rezerwacji po najniższej cenie dostępnej online.

Średnia ilość rezerwacji z rabatem za pozostawienie danych mailingowych stanowi 39% wszystkich rezerwacji otrzymywanych przez silnik rezerwacyjny na własnej stronie www. Co więcej ich średni wzrost w statystykach rezerwacji rok do roku to 44%. Pokazuje to ogromny potencjał drzemiący w tego rodzaju rabacie. Widać, że jest na niego popyt na rynku hotelarskim.

Znając swoich klientów, warto zapewnić im rozwiązania, które pozwolą szybko i łatwo dokonać rezerwacji. Czas to pieniądz, dlatego warto korzystać z funkcji, które zaoszczędzą czasu pracy, a przyniosą korzyści w postaci dodatkowych rezerwacji bezpośrednich. Niepodważalnym atutem, przemawiającym na korzyść wdrożenia powyższych rozwiązań, jest oszczędność dla hotelu. Nie jest tajemnicą, że koszt pozyskania rezerwacji od pośrednika jest niewspółmiernie wyższy niż tej z własnej strony internetowej. Warto wyjść naprzeciw oczekiwaniom klienta i pokazać, że właśnie na stronie domowej obiektu znajdzie najlepszą propozycję pobytu.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, napisz do nas na pomoc@profitroom.com lub porozmawiaj z naszymi revenue specjalistami dostępnymi na czacie po zalogowaniu się do Profitroom Suite od poniedziałku do piątku w godzinach 10.00-13.00.

 

Autor: Izabela Jaśkowiak, Senior Revenue Specialist


  1. Dane GUS
  2. Dane Profitroom z II kwartał 2018 r.
  3. Dane z Profitroom Booking Engine za okres 1.01 - 30.06.2018r.
  4. Dane z Profitroom Booking Engine za okres 1.01.2018 - 30.06.2018 r.
  5. Dane z Profitroom Booking Engine - porównania 1.01.2018 - 30.06.2018 r. vs 1.01.2017 - 30.06.2017 r.