Dlaczego meldunki online Twoich gości powinny być dla Ciebie ważne? Ponieważ są widziane przez wszystkich jego znajomych na facebooku, co stanowi świetną i darmową promocję Hotelu. W aplikacji Foursquare dodatkowo użytkownicy mają możliwość pozostawiania opinii o Twoim obiekcie.
Co zrobić, aby meldunków było coraz więcej?
Najlepszą drogą do tego jest nagradzanie naszych gości, np. poprzez darmową lampkę wina do obiadu, czy też rabat na jedną z usług w naszym Hotelu.
Dobrym przykładem może być akcja prowadzona przez Radisson Edwardian's Hotel w Londynie i Manchesterze. Gość meldując się online w obiekcie mógł wymeldować się z pokoju o 2 godziny później, zyskując parę godzin snu.
Innym świetnym przykładem może być program lojalnościowy grupy hotelowej Starwoods. Został on zintegrowany z aplikacją facebook oraz foursquare w taki sposób, że za meldunki online goście otrzymywali punkty, które mogli w przyszłości wymienić na nagrody.
Podobną akcję wprowadziła też grupa Accor, przez specjalną aplikację na facebooku klienci mogą meldować się w hotelach sieci i w ten sposób zbierać punkty w programie lojalnościowym.
Potencjał marketingowy promocji hotelu przy użyciu meldunków online jest ogromny, a ewentualne koszty dla hotelu znikome, dlatego zachęcamy Was do uwzględnienia tego typu działań w waszych przyszłych działaniach promocyjnych :) Autor: Jakub Przewoźny Marketing Executive PROFITROOM