Jak było na <HMC> 2015? Relacja z Konferencji

We wrześniu i październiku polska branża hotelarska spotkała się w Poznaniu na <HMC> Hotel Marketing Conference. Na scenie i w kuluarach rozmawialiśmy głównie o budowaniu silnej marki i nowych sposobach podnoszenia efektywności sprzedażowej. Natomiast podczas afterparty uczestnicy mieli okazję poznać zabytki Poznania i siebie nawzajem.

Pierwszy raz w tym roku zgromadziliśmy hotelarzy w Poznaniu na konferencji <HMC> jeszcze we wrześniu, podczas targów w Invest Hotel. Teraz natomiast widzieliśmy się 15-16. października, a więc podczas największych polskich targów branży turystycznej - Tour Salon.

Każda z tegorocznych edycji konferencji <HMC> to 19 prelekcji i ok. 250 hotelarzy z całej Polski, zgromadzonych w jednym miejscu.

Podczas tegorocznej konferencji <HMC> mieliśmy przyjemność gościć wybitnego specjalistę w dziedzinie budowania marki - prof. Henryka Mruka, który żartował “skoro zbudowałem własną markę nosząc takie nazwisko, to cóż Wam przeszkodzi?”.

To właśnie silna marka była dominującym tematem konferencji <HMC>, poruszanym w każdym aspekcie przez prelegentów. Sprawdzaliśmy więc w jaki sposób mierzyć siłę marki, jak marka wpływa na konwersję, wskazywaliśmy narzędzia reklamowe efektywnie budujące markę i pokazywaliśmy ją jako sposób na zmierzenie się z pośrednikami. I wiele więcej.

Podczas prelekcji zaprezentowane zostały również skuteczne sposoby na podnoszenie efektywności sprzedażowej hotelu. Było tu kilka wątków: po pierwsze narzędzia automatyzujące. Oprogramowanie pomoże hotelarzowi w automatyzacji sprzedaży przez telefon, w spójnym zarządzaniu cenami, a także w dotarciu do gości ze spersonalizowanymi komunikatami dopasowanymi do ich indywidualnych działań.

Kluczem do sukcesu jest także właściwe planowanie budżetu reklamowego z wykorzystaniem martwych sezonów i uwzględnieniem booking window oraz nowych narzędzi reklamowych, takich jak remarketing, YouTube czy kolejne propozycje Facebooka. Nie należy jednak zapominać o doskonale znanych nam narzędziach, takich jak np. newsletter, AdWords, bannery czy SEO.

Stosowanie narzędzi analitycznych pomaga w odpowiednim badaniu gości strony www. Kim są? Czego potrzebują? Jak reagują? Analizowanie danych z narzędzi takich jak np. Google Analytics (wkrótce klienci Profitroom będą mogli korzystać z narzędzia Upper Analytics) pozwala dowiedzieć się jak goście zachowują się w witrynie. Nowością są narzędzia przybliżające odpowiedź na ważniejsze pytanie: dlaczego się tak zachowują? Mowa o nagrywaniu sesji gości od strony serwera, ankiety i inne tzw. zdalne badania użyteczności.

Wyczekiwanym przez hotelarzy wątkiem było Hotel Price Ads od Google’a. Po miesiącach prac integracyjnych, Profitroom stał się oficjalnym partnerem programu Google Hotel Ads. Dzięki temu rezerwacje bezpośrednie mogą być dokonywane poprzez, niedostępne dotąd dla Hotelarzy, narzędzie, korzystające z niestandardowych form reklamy. 

Hotelarze odwiedzali też, odbywające się równolegle, targi Tour Salon. Pomiędzy pawilonami, w których odbywały się targi oraz <HMC>, kursował Audi VIP Shuttle w postaci trzech czarnych Audi Q7, zapewniając wygodny transport hotelarzom.

Po godzinach prelekcji mieliśmy okazję spotkać się z uczestnikami konferencji podczas wieczoru branżowego Simply more Party. Afterparty rozpoczęliśmy czwartkowym wieczorem przejażdżką po Poznaniu zabytkowym tramwajem w towarzystwie przewodnika turystycznego, a zakończyliśmy w szampańskich nastrojach w piątek nad ranem, w targowej Iglicy.

Raz jeszcze dziękujemy za przybycie, aktywny udział w konferencji (i afterparty) oraz sporo inspiracji do dalszej pracy. 

Podziękowania należą się również sponsorom Konferencji, czyli firmom: Willa Win, ABC Espresso, Audi, CEDC, Wysowianka.