Hotelarska Wielkanoc 2019 w liczbach

W tym roku Wielkanoc cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Sprawdź, jakie odnotowaliśmy ciekawe dane dotyczące wartości rezerwacji czy długości pobytu, i dowiedz się, jak wykorzystać ten trend.

Jaka dla hotelarzy jest tegoroczna Wielkanoc?

  • Rok do roku obiekty odnotowywały wzrosty wartości rezerwacji, ale tym razem aż o 65%!
  • Ceny nie poszły mocno w górę, bo o 8% YOY
  • Podobnie jak w ubiegłym roku, średnia długość pobytu wyniosła trzy doby

Z danych Profitroom Suite wynika również, że ok. 80% rezerwacji na okres wielkanocny zostało zarezerwowanych w ramach oferty pakietowej

Góry górą

W tym roku w okresie wielkanocnym najpopularniejsze są obiekty górskie. W tym regionie aż 83% sprzedaży stanowiły oferty pakietowe, a średnia cena pakietu światecznego jest o 17% wyższa niż pozostałych oferty sprzedawanych w tym samym okresie.

Wielkanoc w liczbach i regionach:

  • Góry:
    • ADR (Average Daily Rate): 691 zł
    • LOS (Length Of Stay): 3,33 nocy
  • Morze:
    • ADR: 709 zł
    • LOS: 3,5 nocy
  • Mazury:
    • ADR: 861 zł
    • LOS: 2,58 nocy

Wykorzystaj ten czas!

Wykorzystaj obecność wielkanocnych gości w swoich obiekcie:

  • Nie zapomnij zachęcić ich do powrotu np. w okresie wakacyjnym
  • Dziękując za pobyt, przekaż im kod rabatowy "na kolejną rezerwację"
  • Zachęć również do pozostawienia adresu e-mail i wyślij promocyjną, “ukrytą“ ofertę na letni wypoczynek

To sprawdzone działania prowadzące do bezcennych rezerwacji bezpośrednich. Pamiętaj również o zaangażowaniu pracowników recepcji do promocji aktualnych pakietów - to oni najczęściej mają kontakt z gośćmi i mogą zachęcać ich do direct bookingu.