GDS-y sposobem na gościa korporacyjnego

Wiele obiektów miejskich obawia się współpracy z Globalnymi Systemami Dystrybucji. Jesteś jednym z nich? Poznaj bliżej GDS-y i dowiedz się, co możesz zyskać dzięki integracji z nimi.

Na początek skorzystaj z garści najważniejszych informacji o GDS-ach, które pomogą Ci zrozumieć (lub przypomnieć sobie), czym są oraz jak ich sposób działania może wpłynąć pozytywnie na realizację Twoich celów. 

Czym są GDS-y? 

GDS, czyli Global Distribution System pozwala agencjom, zarówno turystycznym, jaki i korporacyjnym, na pozyskanie informacji odnośnie stawek i dostępności hoteli. Najczęściej są wykorzystywane do planowania podróży biznesowych - poprzez system GDS agencje mogą zarezerwować wszystkie usługi związane z wyjazdem (lot, hotel czy wynajem samochodu). 

GDS

GDS-y zwykle kojarzą się jako rozwiązanie dla wielkich hoteli sieciowych. Nic bardziej mylnego! W ostatnich latach coraz więcej dostawców tego typu narzędzi otwiera się również na niezależne obiekty, odpowiadając tym samym na potrzeby współczesnego gościa biznesowego.

Jakie korzyści mogą więc płynąć dla hoteli niezależnych z integracji z GDS-ami?

  • Poszerzenie segmentu gości o gościa korporacyjnego. Integracja z GDS-em otwiera Twój obiekt na współpracę z zupełnie nowym segmentem gości - pracowników firm, którzy muszą korzystać z konkretnych systemów do rezerwacji. 
  • Dotarcie do gości z całego świata, bez konieczności inwestowania ogromnych kwot w marketing. 
  • Otwarcie się na współpracę ze światowymi korporacjami, które tworzą systemy GDS, negocjują z Tobą stawki, a następnie udostępniają je swoim klientom. 

Kto korzysta z GDS-ów?

GDS-y mają swoich czterech głównych interesariuszy, z których każdemu przyświeca nieco inny cel:

  • Firma (klient), której zależy na optymalizacji kosztów podróży biznesowych. W tym celu zgłasza się do...
  • ...biura podróży online, któremu zależy na zaspokojeniu potrzeb klienta (korporacji) poprzez zapewnienie najlepszych stawek i dostępności przy jednoczesnym wynegocjowaniu możliwie najlepszych prowizji z...
  • ...hotelem, który chce zmaksymalizować obłożenie i RevPar poprzez dotarcie na większą skalę do…
  • ...gościa biznesowego, dla którego nie jest ważna cena pokoju (którą płaci Firma), ale jakość usług, wartość dodana obiektu i personalizacja oferty.

GDS

Do pełnego zrozumienia funkcjonalności i potencjału GDSów konieczne jest więc zrozumienie celów i potrzeb wszystkich tych czterech grup.

Pierwszym interesariuszem jest firma, klient lub innymi słowy - korporacja wysyłająca swoich pracowników w podróże biznesowe. Zależy jej na:

  • Oszczędności czasu - wyszukiwanie lotów i hoteli, zwłaszcza jeżeli jesteśmy ograniczeni konkretnym budżetem, może być bardzo czasochłonne. W przypadku dużych firm, których pracownicy podróżują kilkanaście lub kilkadziesiąt razy w miesiącu, oznacza to ogromne koszty - nie tylko w formie samych faktur ale również poświęconych zasobów ludzkich. Korzystanie z usług Agencji Turystycznych i Korporacyjnych (DMC) znacznie ogranicza czas przeznaczony na organizację podróży służbowych.
  • Optymalizacji kosztów - firmy niekorzystające z usług Agencji Travelowych, nie mają dostępu do preferencyjnych stawek, co powoduje wzrost kosztów każdej rezerwacji. Dlatego też tak mało firm pozwala swoim pracownikom na indywidualne rezerwacje wybranych przez nich obiektów a tak wiele korzysta z agencji.  
  • Analizie kosztów podróży - rezerwacje przez GDS pozwalają firmie kontrolować na bieżąco budżet przeznaczany na podróże służbowe i prognozować kolejne wydatki i oszczędności.

Agencja Travelowa (Turystyczne i DMC), to kolejna strona w procesie rezerwacji. Agencje otrzymują zlecenia od korporacji i wyszukują opcje noclegowe z wykorzystaniem GDS-ów. 

Z ankiety przeprowadzonej przez TravelClick wśród 900 Agentów Travelowych wynika, że tylko w latach 2013-2015 korzystanie z GDS-ów przez Agentów Turystycznych wzrosło aż o 51% i stale rośnie! Dlaczego?

  • Czas to pieniądz -  agent musi dokonać rezerwacji w możliwie jak najszybszym czasie. Wg badań Sabre, założenie rezerwacji poza GDS-em zajmuje średnio 8,7 min, podczas gdy w Sabre - zaledwie 45 sekund. Wykorzystanie Globalnych Systemów Dystrybucji, oznacza więc ogromne oszczędności dla agencji Travelowych.
  • Efekt 3w1 - dzięki GDS-om możliwa jest rezerwacja lotu, hotelu i samochodu w jednym miejscu. Oznacza to oszczędność czasu dla agenta i satysfakcję potencjalnego gościa z kompleksowo zarezerwowanego pobytu. 
  • Transparentność cen i dostępności - GDS-y dają agentom wgląd do wszystkich stawek. Im więcej danych ma agencja, tym więcej ma możliwosci, aby oferować nalepsze warunki klientom. A to daje im silną pozycję negocjacyjną i możliwość wypracowanie możliwie atrakcyjnych prowizji.
  • Personalizacja - mając dostęp do wszystkich stawek, warunków i ofert, agencja jest w stanie lepiej dopasować ofertę do potrzeb klienta. 
  • Bezpieczeństwo - natychmiastowość, automatyzacja rezerwacji i wykorzystanie najnowocześniejszych technologii zmniejszają ryzyko błędów. A każdy błąd w rezerwacji oznacza zmniejszone zaufanie klienta (firmy) w stosunku do agencji.

GDS

Hotel, jako kolejna strona, także ma swoje cele. Są to:

  • Zwiększenie widoczności - większa widoczność to więcej rezerwacji. Jeśli Twój hotel nie jest dostępny w GDS-ach, to w tym momencie jesteś po prostu niewidoczny dla segmentu korporacyjnego. 
  • Pozyskiwanie gości zagranicznych - jeśli nie inwestujesz w skuteczny marketing, to jako hotel miejski nie masz szans przebić się na rynku. GDS-y pomagają zdobyć gości spoza kraju niskim nakładem kosztów. 
  • Budowanie lojalności gości - dzięki zwiększonej możliwości personalizacji oferty, Twój hotel ma większą szansę trafić w potrzeby gościa biznesowego. 

Gość Biznesowy to już ostatnia strona procesu rezerwacji. Dla niego ważne są:

  • Bezpieczny i przejrzysty proces rezerwacji, który zmniejsza ryzyko błędów.
  • Szybkość rezerwacji i natychmiastowość potwierdzenia pozwalają na maksymalną oszczędność czasu 
  • Dostęp do szerokiej puli hoteli różnego typu i kategorii. Żyjemy w czasach, gdzie preferencje co do typu zakwaterowania bardzo ewoluowały. Coraz częściej goście rezygnują z homogenicznych hoteli sieciowych na rzecz klimatycznych, alternatywnych czy designerskich, często mniejszych obiektów. Wykorzystanie GDS-ów przez hotele niezależne daje podróżującym biznesowo dużo szerszy wybór niż do tej pory.

GDS-y realizują praktycznie wszystkie potrzeby wszystkich czterech zaangażowanych w proces rezerwacji stron, zapewniając szybkie i sprawne działanie agencjom, jednocześnie oszczędzając czas gości. Zmniejszają koszty podróży służbowych i umożliwiają maksymalnie efektywne wykorzystanie budżetu wyjazdowego. Hotele zaś zyskują dostęp do klienta zagranicznego i korporacyjnego, przy niewielkim nakładzie kosztów.

Najpopularniejsze GDS-y 

Jeśli spodobały Ci się możliwości, jakie dały GDS-y i rozważasz integrację z nimi, to pewnie nadal nie wiesz, które wybrać. Mamy dla Ciebie trzy podpowiedzi. Wybraliśmy trzy najbardziej popularne opcje, ze współpracy z którymi skorzystasz najwięcej. 

iHotelier GDS by Travelclick

Po wykupieniu Travelclicka przez Amadeusa, jest to obecnie największy dostawca GDS-ów  na świecie. Jako jedyny obsługuje 4 największych dostawców:

  • Amadeus: największe zasięgi w krajach EMEA (Europe, Middle East, Asia), używany przez 67 000 Agencji Travelowych
  • Sabre: największe zasięgi w Ameryce Północnej i Południowej, używany przez 50 000 Agencji Travelowych
  • Galileo: największe zasięgi w krajach EMEA i Ameryce Południowej,  używany przez 67 000 Agenci Travelowych 
  • Worldspan: największe zasięgi w Ameryce Północnej, używany przez 16 000 Agencji Travelowych

Dodatkowym atutem są prowadzone dla hotelarzy kampanie marketingowe dostępne w systemie GDS. Promowane oferty w systemie są zawsze wyświetlane jako pierwsze, tym samym hotele zapewniają sobie większą widoczność. 

Sabre GDS

Jeden z najstarszych dostawców GDS, wykorzystywany przez 57 tys Agencji Travelowych i ponad 400 linii lotniczych. W Sabre GDS hotelarz ma również możliwość promowania oferty obiektu by zwiększyć swoją widoczność w obrębie Sabre GDS. 

Classic International Hotels (CIH)

Popularny portal dający możliwości wdrożenia oferty w GDS-ach. W ramach swoich usług nie umożliwia optymalizację oferty w GDS jak i jej promocji. Portal posiada: 

  • integrację z Sabre, Amadeus, Galileo, Wordspan,
  • zrzesza głównie prywatne obiekty, dając im dostęp do międzynarodowych kanałów dystrybucji osiągalnych do tej pory tylko dla sieci hotelowych.

Jesteś gotowy na współpracę z GDS-ami? Profitroom Channel Manager daje Ci możliwość integracji z największymi graczami. Skontaktuj się z nami, a wybierzemy ofertę skrojoną dla Ciebie!


Autor: Sara Antoszewicz, Revenue Specjalist