Dlaczego warto zmieniać stronę co kilka lat?

Remontowanie obiektu przynajmniej co kilka lat to coś zupełnie oczywistego. Tutaj goście budują swoje wrażenia z pobytu - wszystko powinno być idealne. A strona internetowa? Często długo musi czekać na odświeżenie, mimo że to wizytówka. Dowiedz się, dlaczego przynajmniej raz na 3 lata powinieneś mieć nową witrynę.

Po pierwsze - trendy

Zauważyłeś, że część trendów w modzie na długo pozostaje z nami, a część tak szybko znika, jak się pojawia? Podobnie jest z IT. To, czy dany trend związany z designem i użytecznością strony internetowej, przetrwa, w głównej mierze zależy od samych użytkowników. Od tego, czy dane rozwiązanie zaakceptują i zaczną traktować jako niezbędny element każdego serwisu, znacząco wpływający na ich komfort przeglądania. Warto o tym pamiętać, bo w przypadku hotelarskich stron, otwartość na potrzeby użytkownika wprost przekłada się na liczbę rezerwacji. 

Minimalizm

Do czego obecnie przyzwyczajeni są użytkownicy? Przede wszystkim do minimalizmu. Jest to trend, który może i pojawił się 4 lata temu, ale swój boom osiągnął w okolicach 2017 roku. Strony stały się proste i przejrzyste, z bardzo prostym menu. Również logo oraz ikony na stronach podlegają trendowi minimalistycznemu, nie atakując już odwiedzających brandingiem. 

Kolor

Nie oznacza to, że strona musi być czarno-biała. Przeciwnie - kolor staje coraz ważniejszy, ale jego rolą nie jest już tylko urozmaicenie treści. Wszelkiego rodzaju subtelne gradientowanie, podkreślanie kolorów branżowych, czy przyciąganie uwagi w odpowiednie miejsce - to właśnie zadania koloru w 2019 roku. 

Zobacz, jak dzięki kilku omawianym szczegółom, zmieniają się wrażenia użytkownika przeglądającego stronę:

Motion i animacje

Kolejnym elementem jest motion oraz animacje. Oczy w naturalny sposób podążają za ruchem, więc wszelkiego rodzaju animacje są świetnym narzędziem do przyciągania uwagi gościa. O ile 4 lata temu motion nie był aż tak popularny, o tyle w tej chwili animacje można umieścić zarówno w tle strony, jak i wprost na stronach. Nikogo już też nie dziwią galerie video czy streaming video na stronach internetowych. 

Animacje pojawiają się również w podglądach po najechaniu kursorem myszy na element strony webowej. Przyspiesza to przeglądanie treści, bo zmniejsza potrzebę przeklikiwania się przez podstrony. Jak to w życiu bywa również w wypadku stosowania animacji ważny jest umiar. Nadmiar rozpraszających elemetów może owiem obniżyć czytelność treści a tym samym zniechęcić do dokonywania rezerwacji. 

Po drugie - prezentacja hotelu

Z trendami wizualnymi wiąże się też sposób prezentacji zdjęć Twojego hotelu na stronie oraz to, jaką wiadomość o obiekcie przekazujesz użytkownikowi. Zdjęcia powinny one być spójne z kolorystyką i całym brandingiem hotelu. Ważne, by były poddane podobnej obróbce i posiadały element w kolorze z logo czy głównego koloru strony. Może być to odpowiedni dla Ciebie moment na to, by przyjrzeć się grafikom i zdjęciom na stronie, wybrać dla nich wspólny temat przewodni i zamówić nową sesję fotograficzną, a następnie dopasować kolorystycznie stronę. 

Kolejnym powodem, dla którego warto, byś rozważył odnowienie zdjęć na stronie, może być wykonany remont, zmiana wystroju lub zwykłe odświeżenie wyglądu hotelu, które nastąpiło w ciągu ostatnich kilku lat. Przy takiej okazji rozważ pełne odświeżenie strony w taki sposób, by wszystko było spójne i nowoczesne. 

Unowocześnianie strony daje gościom jeszcze jeden komunikat. Na podstawie tego, jak wygląda strona internetowa, bardzo często wnioskujemy o całej instytucji. Warto więc, by strona Twojego hotelu w żadnym miejscu nie sprawiała wrażenia przestarzałej. Osiągniesz to odświeżając ją i równocześnie przygotowując na następnych kilka lat bezproblemowej pracy. 

Szybkie ładowanie strony hotelu

Po trzecie - szybkość działania

Z roku na rok wymagania użytkowników rosną. Chcemy coraz szybszego działania, coraz bardziej zoptymalizowanych stron internetowych. Użytkownicy nie chcą już czekać kilku minut na to, by strona się załadowała, zwłaszcza na urządzeniu mobilnym. 

Podstawowym wymaganiem jest więc szybkość działania, responsywność i mobilność, czyli dostosowanie do urządzeń takich jak tablety i smartphony. Kilka lat temu liczba urządzeń mobilnych była zdecydowanie mniejsza niż obecnie. Wzrosła ona w przeciągu tych 4 lat z 3,6 miliarda do 5,1 miliarda, a więc prawie dwukrotnie! Oznacza to, że strony internetowe muszą być dopasowane do użytkownika mobilnego, który zagląda na nie (a co za tym idzie - rezerwuje pobyt) coraz częściej

Digital around the world in 2019

Global digital snapshot

Dodatkowym atutem odnowienia strony będzie także jej lepsza optymalizacja pod względem SEO, czyli zwiększysz szanse na to, że potencjalny gość znajdzie właśnie Twój obiekt.

Algorytmy Google nie są statyczne i ciągle ewoluują. Śledzenie tych zmian i wprowadzanie odpowiednich poprawek na stronę powinno być nieodzownym elementem prac przy stronie internetowej, takim samym jak wprowadzanie treści. Jeśli Twoja strona jest wiekowa i nie była odnawiana od lat, to nowa będzie dodatkowo pozwalać na modyfikacje, które wcześniej nie były możliwe. 

Bezpieczeństwo na stronie hotelu

Po czwarte - bezpieczeństwo

Przez ostatnie 4 lata mnóstwo działo się w obszarze bezpieczeństwa aplikacji webowych. Przykłady takie jak wymóg posiadania certyfikatu SSL oraz dyrektywa RODO, to tylko ten najbardziej widoczny wierzchołek góry lodowej. 

Nie mniej ważne jest aktywne zabezpieczenie się przed wykrywanymi “podatnościami”, czyli słabościami systemu informatycznego, wynikającymi z błędów wewnętrznych lub błędów użytkownika. Wykrywanych jest ich ok. 40 dziennie, z czego jedna trzecia to podatności aplikacji internetowych (czyli stron internetowych). Nie brakuje również podatności w certyfikatach SSL. Co ryzykujesz, jeśli o to nie dbasz? Na przykład przejęcie praw administratora i nieautoryzowane zmiany na stronie Twojego hotelu!

Jeśli zdecydujesz się na zamówienie nowej strony, to będzie ona miała wszystkie potrzebne na ten moment zabezpieczenia, ale upewnij się, że w ramach supportu będzie też na bieżąco aktualizowana i zabezpieczana. Wówczas będziesz spać spokojnie, nie martwiąc się o to, że dane Twoich gości dostaną się w niepożądane ręce lub że stracisz zaufanie w ich oczach.  

Jeśli więc dawno już nie przyglądałeś się swojej stronie pod kątem jej użyteczności, czy tego, jak prezentuje Twój obiekt, to upewnij się, że wszystko jest w porządku. Możesz to zrobić w ramach wiosennych porządków 2019!

Czujesz, że czas na zmiany? Napisz do nas i dowiedz się, jakie są trzy powody, dla których Twoja strona powinna być zmieniona.


Autor: Olga Gajewska, Profitroom