Dlaczego warto wykorzystywać inteligentne Wi-Fi w Hotelu?

Z punktu widzenia klienta, bezpłatne Wi-Fi stanowi ogromny atut hotelu. Jakie są inne korzyści z jego wykorzystania? O tym w tym artykule.

GŁÓWNE KORZYŚCI DLA HOTELARZY:

Budujesz bazę Gości za grosze

Dzięki Social WiFi, w najbardziej efektywny sposób zbierasz adresy e-mail Twoich Gości wraz z ich zgodą na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych. Przeciętny koszt pozyskania tych kontaktów to mniej niż 1zł, co stwarza okazję do pozyskania wartościowych danych w niezwykle atrakcyjnej cenie. Choćby z tego ekonomicznego powodu opłaca się wdrożyć Social WiFi w hotelu, ale warto dodatkowo wspomnieć o tym, że pozyskiwane są kontakty:

  • nie tylko do osób składających rezerwację, ale do wszystkich gości Hotelu, którzy skorzystali z Wi-Fi, a często to właśnie oni mają duży wpływ na decyzje,
  • do wszystkich uczestników konferencji, która odbywa się w obiekcie niezależnie od danych, które wpisali w formularzu rejestracyjnym.

Dzięki inteligentnemu Wi-Fi pozyskujesz informacje o Gościu, które stają się bardzo istotną przewagą konkurencyjną na rynku hotelarskim, co opisaliśmy już w Trendach 2016. Dzięki wiedzy o użytkowniku będziesz w stanie skutecznie budować silną markę swojego obiektu i oszczędzać na prowizjach zachęcając użytkowników do rezerwacji bezpośrednich.

Dbasz o najwyższą jakość obsługi i opinie

Dzięki Social WiFi zbierzesz feedback i zadbasz o obsługę klienta o Twoim obiekcie. Wykorzystując specjalny system gwiazdkowo-opiniowy jeszcze w trakcie pobytu Gościa w hotelu zdobędziesz od niego informację na temat jego satysfakcji. Dzięki temu będziesz w stanie odpowiednio wcześniej zareagować na negatywne komentarze, podjąć akcję i uprzedzić nie najepszą opinię na portalu TripAdvisor czy Booking.com, co pozytywnie wpłynie na wizerunek obiektu.
Dodatkowo, dobę po opuszczeniu hotelu Twój Gość otrzyma automatycznie zapytanie o poziom zadowolenia z jakości obsługi oraz prośbę o zostawienie opinii w partnerskim serwisie TripAdvisor, gdzie będzie mógł wyrazić swoje zadowolenie.

DODATKOWE KORZYŚCI:

Poznaj swoich Gości

Social WiFi to skuteczne narzędzie do zbierania informacji o Gościach, którzy korzystają z internetu, zarówno w momencie zalogowania do sieci bezprzewodowej, jak również później. W trakcie procesu logowania uzyskujesz ich adres e-mail, wiek i płeć. Wiedza ta pozwoli zaplanować precyzyjną komunikację marketingową Twojego hotelu i wysyłać targetowane mailingi – inne do kobiet, a inne do mężczyzn. Mamy tu do czynienia z sytuacją „win-win”, w której z jednej strony pozyskujemy dane o Gościach, a z drugiej oferujemy im korzyść w postaci spersonalizowanej oferty, vouchera czy zniżki.

Informuj o hotelu i atrakcjach w okolicy

Stronę powitalną zintegrowaną z profilem na Facebooku możesz wykorzystać do informowania o hotelu i atrakcjach w okolicy, zameldowania czy zachęcenia do aktywności w social media. Twoi Goście, po pierwszym zalogowaniu do inteligentnego Wi-Fi w hotelu, otrzymają na adres mailowy wiadomość z informacjami dotyczącymi doby hotelowej, okolicznych atrakcji czy aktualnych promocji.

Komunikuj się z Gośćmi na wyższym poziomie

Social WiFi to również kanał komunikacji, dzięki któremu możesz kontaktować się z Gośćmi, pozyskać nowych klientów, zachęcić aktualnych klientów do większej aktywności i sprawić, by odwiedzali Cię częściej. Dzięki wysyłce personalizowanego e-mailingu, komunikacji atrakcyjnej oferty promocyjnej, programu lojalnościowego czy konkursu, budujesz relację.

Odkryj potencjał WiFi i social media

Klient zalogowany do WiFi może polubić profil hotelu, zameldować się czy zostawić komentarz.  Jeden meldunek dociera średnio do 120 znajomych, co stanowi reklamę Twojego hotelu, zwiększa jego zasięg i rozpoznawalność.

Integruj Wi-Fi z innymi narzędziami

Zebrane podczas logowania maile możesz automatycznie wyeksportować do innych narzędzi. Do Social WiFi wkleisz również kody remarketingowe z Google lub Facebooka i wyświetlisz Gościom hotelowym reklamy.

Oszczędzaj dzięki przekierowaniu rezerwacji z OTA

Social WiFi pomoże Ci również w przeniesieniu części rezerwacji dokonanych w OTA np. booking.com do systemu rezerwacji Twojego hotelu. Dzięki temu aktywujesz bezpośrednią sprzedaż na stronie internetowej, oszczędzając na prowizji nawet do 15%.

Udostępniaj pakiet konferencyjny

Podczas konferencji możesz aktywować dla Gości Pakiet Konferencyjny. Uczestnicy konferencji otrzymają maila z harmonogramem, wykazem prelegentów, opisem prelekcji i dodatkowe informacje, które zdecydujesz się im przekazać. Będą mogli wrócić do tych treści w dowolnym momencie.

Skuteczny e-mail marketing

Zgromadzone podczas procesu logowania dane, jak płeć, wiek, czy sposób logowania, pozwalają na wysyłkę kampanii mailingowych, personalizację komunikatów marketingowych oraz precyzyjny remarketing. Goście otrzymują również informacje o aktualnych promocjach, kupony ze zniżką czy vouchery.

Marek Kaczmarek, Profitroom / Dagna Ważyńska, Social WiFi

Inne wartościowe treści na temat Wi-Fi marketingu na blogu Social WiFi

Jesteś zainteresowany ofertą? Dowiedz się więcej lub napisz bezpośrednio do nas:
- Mateusz Zieliński (mateusz.zielinski@profitroom.pl)
- Bartosz Sułecki (bartosz.sulecki@profitroom.pl)