Czy wiesz, jak skuteczne zabezpieczać dane gości?

Przez Twój hotel “przechodzą” tysiące danych osobowych Twoich gości. Twoim obowiązkiem jest zadbać o ich bezpieczeństwo, także online. Upewnij się, że korzystasz z właściwej wersji protokołu TLS.

Do zabezpieczenia (szyfrowania) danych przesyłanych przez internet przyjęto używać protokołu TLS (ang. Transport Layer Security). Aktualna i uważana za bezpieczną wersja protokołu TLS to 1.2.

Stosowanie poprzednich, starszych wersji protokołu TLS (1.0 i 1.1) jest wysoce niebezpieczne. Zawierają one tzw. podatności (błędy), które umożliwiają przechwytywanie i rozszyfrowanie transmisji. Innymi słowy, jeśli używasz poprzednich wersji protokołu, osoby trzecie mogą uzyskać dostęp do danych osobowych, które są przesyłane przez internet do Twojego systemu - narażasz dane chociażby swoich gości!

Bezpieczne dane gości, bezpieczny hotel

Właściwą dbałość o bezpieczeństwo danych nakłada na Ciebie m.in. Rozporządzenie RODO. Przepisy wymagają przeprowadzenia analizy ryzyka dla zasobów przetwarzających dane osobowe. Wykorzystanie do zabezpieczenia danych osobowych szyfrowania, które nie jest skuteczne, to wysokie ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych (art. 33 pkt 1 RODO), które podlega karze nakładanej przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Profitroom używa najnowszej wersji protokołu TLS (1.2), ale bezpieczeństwo Twoje i Twoich gości zależy także od Twojego połączenia z dostawcą PMS-a, czyli systemu do zarządzania hotelem. Skontaktuj się z nim i upewnij, że dane Twoich gości są przechowywane w bezpieczny sposób, czyli, że Twój PMS również wspiera TLS 1.2 (jeśli nie, natychmiast zareaguj!). 

Potrzebujesz dodatkowych informacji? Możesz liczyć na nasz Dział Pomocy: pomoc@profitroom.com.


Autor: Karolina Dziedzic, Business Partner Manager