Czy strona Twojego hotelu faktycznie sprzedaje?

Strona Twojego hotelu to już nie tylko wizytówka online, a przede wszystkim narzędzie sprzedażowe. Jeśli więc zależy Ci na wzroście rezerwacji, warto żebyś przyjrzał się swojej stronie internetowej pod kątem jej użyteczności jako… sklepu internetowego. 

Czy wiesz, czego oczekują od strony Twojego hotelu odwiedzający ją użytkownicy, zanim staną się Twoimi gośćmi? Czy wiesz, czego oczekują oni od medium sprzedażowego online? Pomożemy Ci znaleźć odpowiedzi na te ważne pytania!

Mobilność

Według badań Google, ponad połowa ruchu na stronach pochodzi z urządzeń mobilnych. Na smartfonach nie tylko przeglądamy strony, lecz także bardzo często robimy za ich pomocą zakupy. Chcemy, by operacje wykonywane były szybko, wygodnie i bezpiecznie.

Jak informuje Google, 54% ludzi twierdzi, że wraz ze wzrostem czasu ładowania witryny mobilnej, rośnie ich frustracja. I to wpływa na wynik finansowy. "Zauważyliśmy, że w handlu jednosekundowe opóźnienie w czasie ładowania mobilnego może wpłynąć na współczynniki konwersji nawet o 20%".

Oznacza to, że każde, nawet drobne opóźnienie ładowania interfejsu zakupowego może odstraszyć Twoich potencjalnych gości! Sprawdź więc następujące aspekty:

  • Jak wygląda strona Twojego hotelu na urządzeniu mobilnym
  • Czy łatwo się po niej poruszać
  • Czy możesz bez problemu znaleźć informacje o dostępności pokoi, o cenach, wyposażeniu
  • Czy możesz szybko zrobić na niej rezerwację

Krótka ścieżka zakupu

Nie chodzi jednak wyłącznie o to, jak szybki jest interfejs mobilny Twojej strony. Ważne jest również jak wygląda ścieżka zakupowa. Według Google, w skali globalnej 69% osób twierdzi, że zrezygnuje z witryny lub aplikacji, jeśli (do zakupu) potrzebnych jest zbyt wiele kroków.

Innymi słowy, nawet jeśli interfejs ładuje się szybko, ważne jest, by zakupu (rezerwacji) można było dokonać w jak najmniejszej liczbie kroków i podając minimalną ilość danych. Sprawdź więc, jak sprawa ma się w przypadku Twojej strony:

  • Ilu kroków wymaga rezerwacja?
  • Jak wygląda kwestia płatności za rezerwację? 

Płatności

Już mówiliśmy o tym, że płatności internetowe są nieodzownym elementem systemu rezerwacji online, a ich brak często powoduje porzucanie rezerwacji. Jest to typowe zwłaszcza dla klientów zagranicznych, którzy zwracają uwagę nie tylko na wygodę, ale też na zabezpieczenia.

Znów zacytujemy raport Google, który mówi, że “niemieccy konsumenci cenią bezpieczeństwo, a 42% z nich porzuca koszyk online ze względów bezpieczeństwa. (...). W Indiach 29% osób twierdzi, że porzuci koszyk, jeśli preferowana metoda płatności nie jest dostępna". Warto więc upewnić się, że obiekt obsługuje odpowiednie opcje płatności, oferuje im tradycyjne i alternatywne metody płatności.

Opcja szybkich płatności jest ważna szczególnie w przypadku interfejsów mobilnych

Możliwość zapłaty od razu w momencie dokonywania rezerwacji oraz bezpieczny interfejs płatności mogą pomóc zwiększyć konwersje nawet o ponad 35%. W czasach, gdy rynek urządzeń mobilnych rozwija się w tempie, w jakim rozwijały się komputery PC w latach 90., nie można nie brać pod uwagę użytkowników smartfonów i tabletów. Upewnij się więc, że są oni na Twojej stronie mile widziani!

Warto mobilność i płatności online włączyć w swoją strategię budowania strony internetowej i pamiętać o nich, podczas zbierania wymagań do stworzenia strony www. Jeśli Twoja strona nie prezentuje się dobrze w wersji mobilnej lub gdy nie oferuje prostego sposobu rezerwacji i płatności online, to jest to odpowiedni moment by rozważyć jej zmianę

Jesteś zainteresowany odświeżeniem strony internetowej? Skontaktuj się z nami.

Niedługo rusza przedsprzedaż zupełnie nowego produktu, który także idealnie wpisuje się w potrzeby hotelarzy i najnowsze trendy mobile. Sprawdź szczegóły!