Co powinna zawierać dobrze napisana oferta jesienna hotelu?

Jesienna oferta hoteli to niemałe wyzwanie dla właścicieli obiektów wypoczynkowych. Po miesiącach turystycznej aktywności następuje tylko pozornie „sezon ogórkowy”. Rzeczywiście – wszelkiego rodzaju kurorty i hotele spa muszą zawalczyć o klienta wyszukanym i urozmaiconym programem wypoczynku. Zupełnie inaczej wygląda to w hotelach miejskich, gdzie jesień to okres wzmożonego bookingu.

Rodzaje jesiennych ofert

Hotele znajdujące się za miastem mają kilka propozycji dla odwiedzających ich gości. Pośród ofert jesiennych dominują te, które można określić jako „przedłużenie wakacji”. W zasadzie nie różnią od ich letnich odpowiedników, ale są nieco uboższe, jeśli chodzi o dodatkowe usługi, np. pakiety zajęć dla dzieci (wrześniowy powrót do szkoły sprawia, że mniej maluchów wypoczywa z rodzicami po wakacjach). Stanowią też alternatywę w stosunku do ofert wakacyjnych dla osób, które nie lubią przyjeżdżać w szczycie sezonu, ceniąc sobie ciszę i kameralną atmosferę.

Drugą kategorią są oferty obejmujące listopadowe wyjazdy związane ze Świętem Niepodległości (11 listopada). W zależności od konfiguracji dni w kalendarzu mogą obejmować sam weekend lub więcej dni (najczęściej czwartek, piątek lub poniedziałek).

Trzecią kategorię stanowią wszelkiego rodzaju propozycje skierowane do gości pragnących spędzić ciekawie andrzejkowy wieczór. Wówczas niezbędnym elementem oferty musi być organizacja ostatniego wieczoru listopada wzbogaconego o takie atrakcje, jak lanie wosku, wróżby, czy dyskoteka.

Na co zwrócić uwagę?

Niemały nacisk w ofertach jesiennych zostaje położony na kulinaria. Pogoda nie skłania do stołowania się poza obiektem, zachęca natomiast do degustacji różnorodnych nowości. Ważne jest bogate wyżywienie, zapewniające gościom możliwość wyboru tego, co lubią najbardziej. Sezonowe potrawy z warzyw, grzybów i mięs to niezaprzeczalny znak, że pożegnaliśmy lato. Ponadto, wiele obiektów wzbogaca swoje oferty o takie atrakcje jak winobranie, organizacja ognisk z pieczeniem kiełbasek, ziemniaków, czy nawet – pieczeniem prosiaka. Do tego dodać należy degustację autorskich przetworów szefa kuchni i serwowanie rozgrzewających napojów, takich jak grzańce.

W dobrej jesiennej ofercie nie może zabraknąć różnorodnych propozycji spędzenia wolnego czasu – i to takich form, które pozwolą nie nudzić się nawet podczas bardzo złej pogody. Dobrze widziane są zatem, oprócz standardowego już Nordic Walkingu, zajęcia fitness, aquaaerobic i oczywiście zabiegi spa. Szeroki wachlarz usług kosmetycznych powinien uwzględniać zarówno zabiegi przedłużające letnią opaleniznę, jak i rozgrzewające rytuały. Tutaj również trzeba uwzględnić kaprysy pogody, która częściej bywa zimna i mokra niż sucha i słoneczna.

Coś dla najmłodszych

W jesiennych ofertach nie sposób pominąć również propozycji spędzenia czasu dla najmłodszych. Brak programów animacyjnych wymusza na właścicielach obiektów zapewnienie dzieciom rozrywek w postaci kącika zabaw (kolorowanki, kredki, bajki). Dobrą praktyką jest także oferowanie zniżek na korzystanie z lokalnych atrakcji, których nie może zapewnić hotel. Zaliczyć do nich można wejścia do aquaparków, zamkniętych placów zabaw, czy parków linowych.

Pobyt i cena

Do ważnych wyznaczników powakacyjnych pobytów należy także wyznaczanie minimalnej długości pobytu gości. Najczęściej są to dwa dni. Taka praktyka znacznie ułatwia sprzedanie oferty, a z drugiej strony – minimalizuje ryzyko niezadowolenia gościa, który w razie złej pogody musiałby spędzić w hotelu np. cały tydzień.

Nieodłącznym elementem jesiennych ofert jest ich specjalna cena. W zależności od lokalizacji hotelu i rodzaju oferty, goście mogą liczyć na zniżki w wysokości nawet 150 zł za noc. Należy pamiętać, że powakacyjne oferty skierowane są zwłaszcza do osób, które nie miały czasu na letni wyjazd a teraz chcą nadrobić zaległości. To także szansa na otrzymanie wysokiej jakości usług w nieco niższej niż zazwyczaj cenie.

W końcu – jest to również idealna propozycja dla gości ceniących sobie ciszę i spokój. Z jesiennych ofert często korzystają seniorzy i wszyscy ci, którzy źle czują się w wakacyjnym gwarze dziecięcych krzyków, pisków i śmiechu. Jesień to czas wyciszenia  i odpoczynku w prawdziwym tego słowa znaczeniu.

Hotele miejskie

Czas przyjrzeć się hotelom miejskim. O ile wakacje nie były dla nich łaskawym czasem, o tyle jesień przynosi ożywienie w rezerwacjach. Ich specyfika jest nieco inna niż w przypadku nadmorskich, czy górskich kurortów. Wrzesień i październik to czas szkoleń, sympozjów i konferencji i podróży służbowych. Jesienne rezerwacje w miejskich hotelach są oczywiście krótsze i nastawione głównie na nocleg ze śniadaniem. Nie oznacza to jednak, że powinny być nudne i pozbawione atrakcji. Należy pamiętać o tym, że biznesowe pobyty rezerwują najczęściej grupy, które po całym dniu spędzonym w sali chcą się zrelaksować i rozerwać.

Atrakcje i usługi dla biznesu

Miłym akcentem jest możliwość bezpłatnego skorzystania z hotelowego basenu, sauny, jacuzzi, czy wyjścia do pubu. W kwestii wyżywienia warto zaproponować w ofercie, oprócz śniadań, czy obiadokolacji, także catering. Szybka przekąska w trakcie wielogodzinnych negocjacji połączona z filiżanką kawy na pewno zostanie pozytywnie odebrana.

Oczywiście żaden biznesmen nie podróżuje bez laptopa i innych urządzeń mobilnych. Choć bezprzewodowy dostęp do internetu wydaje się już standardem – nie wszystkie hotele go posiadają. Umieszczenie w ofercie informacji o takiej usłudze z pewnością zwróci uwagę potencjalnych gości.

Jeśli mówimy o segmencie biznesowym na pewno ważnym elementem ofert będzie zaznaczenie wyposażenia sal przeznaczonych na konferencje. Nowoczesny sprzęt, duże pomieszczenia z możliwością ich podziału na mniejsze, czy biznes room to ogromny plus w hotelowych usługach.

Zachęcić gościa

Załóżmy, że właściciel obiektu hotelowego jest w stanie zapewnić większość z tych elementów w swojej ofercie. Pozostaje jeszcze odpowiednie zachęcenie gości do przyjazdu. Warto w tym celu zastosować, nawiązujące do jesieni, hasła reklamowe, w których przekazana zostanie na przykład informacja o niższych cenach. Ładnym i skutecznym uzupełnieniem treści powinna być oczywiście odpowiednia oprawa graficzna.

Jeśli chcą Państwo stworzyć jesienną ofertę, ale brakuje Państwu pomysłu, jak to zrobić, zapraszamy do kontaktu z naszym działem Marketingu i Analiz: marketing@profitroom.pl, tel. 22–398–27–10 wew. 107. Oferujemy profesjonalną pomoc specjalistów z zakresu reklamy.