5 USP - przepis na zwiększenie obłożenia w hotelu

Goście zawsze pragną zakwaterowania w hotelu, który w pełni będzie odpowiadał ich potrzebom i wyobrażeniom o idealnym wypoczynku. Choć o gustach się nie dyskutuje, to z całą pewnością możemy wyróżnić 5 unikalnych cech sprzedażowych (ang. USP, czyli unique selling points), które decydują o powodzeniu obiektu wśród rezerwujących.

Z całą pewnością do USP hotelu możemy zaliczyć cechy takie jak:
  • siła marki
  • lokalizacja
  • korzystny stosunek ceny do standardu hotelu
  • jakość usług poparta opiniami gości
  • strona www hotelu (prosprzedażowa)

Zastanów się, które z powyższych cech są największymi atutami Twojego hotelu, a które wymagają dopracowania i przekuj tę wiedzę w zwiększenie obłożenia.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Komentarz naszego eksperta Karolina Antonowicz, Specjalista ds. Optymalizacji Systemów Rezerwacji Online w PROFITROOM: Dzisiejszy gość hotelowy jest wymagający i nie podejmuje decyzji o rezerwacji tylko na podstawie własnych, subiektywnych odczuć. Można przyjąć, że wcześniej odwiedza co najmniej 10 różnych witryn (dane mówią o 7-20) w celu zapoznania się z ofertą hoteli i znalezienia tej najlepszej. Nie wystarcza już tylko dobra lokalizacja hotelu (choć to jeden z głównych kryteriów wyboru) i atrakcyjna cena noclegu. Cena musi być adekwatna do standardu, który oferuje hotel, a ten z kolei goście weryfikują na podstawie opinii innych gości publikowanych na portalach rezerwacyjnych czy serwisach temu dedykowanych. W trakcie poszukiwań zawsze odwiedza stronę internetową hotelu, która powinna nie tylko stanowić wizytówkę obiektu, ale pełnić również funkcję sprzedażową. To też ostatnie miejsce, które powinien odwiedzić potencjalny gość. To tu powinien znaleźć najlepszą ofertę i narzędzia, które umożliwią mu sprawne dokonanie rezerwacji.