5 powodów, dla których Twój hotel potrzebuje channel managera

Nie ma co ukrywać – walka o klienta to dziś walka na narzędzia. Wygrana zależy od tego, jak skutecznym zestawem dysponujesz oraz jakim arsenałem funkcjonalności możesz dzięki nim zarządzać. Nie ukrywajmy – przewagę dają Ci te rozwiązania, które zostały zbudowane z myślą o wymaganiach branży hotelarskiej, w tym również dotyczące bezpieczeństwa związanego z RODO. Ale to nie jedyny powód, dla którego Profitroom Channel Manager to rozwiązanie, którego potrzebujesz, by skutecznie odpierać ataki konkurencji.

Redukcja ryzyka overbookingu

Jedną z niewątpliwych zalet Profitroom Channel Managera jest redukcja ryzyka overbookingu do minimum, dzięki dostępowi do efektów sprzedaży we wszystkich kanałach online i możliwości reagowania w czasie rzeczywistym. Co to oznacza w praktyce? W ofercie sprzedaży znajduje się realna pula pokoi, która jest automatycznie rozdzielana pomiędzy poszczególne kanały sprzedaży, co ogranicza ryzyko overbookingu i znacząco upraszcza zarządzanie cenami oraz dostępnością w każdym z kanałów.

Ponadstandardowe możliwości

W czasach, kiedy sprzedaż pokoi odbywa się wielokanałowo, narzędzie, które pozwala na szybkie i sprawne zarządzanie dostępnością i cenami w wielu kanałach i z jednego miejsca jest koniecznością. Umożliwia bowiem nie tylko reagowanie na zmiany w sprzedaży, ale przede wszystkim wgląd w działania konkurencji w czasie rzeczywistym. Efekty? Możliwość bieżącego śledzenia poczynań konkurencji i takiego korygowania oferty, aby nie tylko wygrywać aktualne potyczki, ale tę konkurencję po prostu wyprzedzać.

Efekt bumerangu

Możliwość efektywnego zarządzania sprzedażą w różnych kanałach z jednego miejsca i w jednym czasie pozwala na uruchomienie większej liczby tych kanałów. To w oczywisty sposób przekłada się zaś na liczbę rezerwacji bezpośrednich i pośrednich (efekt bumerangu). Dzięki większej widoczności i lepszej dystrybucji ofert znacząco rośnie prawdopodobieństwo zapełnienia obiektu także w niskim sezonie.

Większe zadowolenie Gości

Biznes hotelarski bazuje na zadowoleniu Gości, zaś pierwszym miejscem, w którym nawiązują oni taką pozytywną relację, jest oczywiście recepcja. Dzięki kompleksowemu rozwiązaniu, jakim jest channel manager, poprawia się efektywność pracy recepcji. Tym bardziej, że channel manager może być połączony z systemem PMS. Opcja taka pozwala na uniknięcie błędów podczas wprowadzania rezerwacji (np. wybrania złej daty lub nieodpowiedniego pokoju). 
Lepsza efektywność recepcji oznacza lepsze zarządzanie czasem, a więc możliwość przeznaczenia więcej energii na obsługę Gości. A Gość dobrze obsłużony to Gość zadowolony. Z kolei tylko zadowolony staje się Gościem lojalnym, który prędzej czy później wróci do hotelu i będzie rekomendował go znajomym. Zresztą Gość przekonany do hotelu nie będzie poszukiwać innych ofert online – kolejnej rezerwacji dokona bezpośrednio. A w końcu na tym nam zależy :)

Rozbudowana analityka dla hoteli

Możliwość dynamicznej korekty polityki sprzedaży oraz przeglądu bieżących czy planowanych ofert, także w porównaniu do działań konkurencji, przekłada się na wzrost sprzedaży. Dzięki wygodnej konfiguracji wielu cenników jednocześnie oraz rozbudowanym modułom analitycznym (m.in. raporty dotyczące wyprzedzenia rezerwacji, sprzedaży na kanałach, średniej ceny pokoi/apartamentów, sprzedanych pokojonocy, sprzedanych ofert) oraz możliwości połączenia z PMS realizacja strategii sprzedaży staje się o wiele wygodniejsza. I – co doceniają revenue managerowie – zmian można dokonywać minimalnym nakładem pracy. Przysłowiowym „jednym kliknięciem”.

Intensywny rozwój sprzedaży online wymaga odpowiedniego uzbrojenia. Narzędzia skrojone zgodnie z oczekiwaniami, trendami, a przede wszystkim potrzebami sprzedażowymi hoteli są dziś najskuteczniejszą bronią w walce o rezerwacje. Im skuteczniejszy oręż, tym bliżej jesteśmy wygranej. I choć walka się nie kończy, odpowiednio wyposażeni mniej się po prostu męczymy. I właśnie dlatego potrzebujesz channel managera. Aby w końcu odpocząć :) 
Przy zakupie produktów Profitroom zapewniamy dodatkowo bezpłatne szkolenia oraz kompleksowe wsparcie podczas wdrażania systemu. Wystarczy kliknąć

Przeczytaj więcej na temat rozwiązania i skontaktuj się z nami, a przedstawimy propozycję Channel Managera dostosowaną do potrzeb Twojego obiektu.