10 sposobów na wykorzystanie Instagram w promocji Hotelu

W roku 2014, jak wynika z badania Megapanelu, ponad 2 miliony Polaków przeglądało zdjęcia w aplikacji mobilnej Instagram. Trudno zaprzeczyć temu, jak ogromny potencjał drzemie w tym medium społecznościowym i jak wielopłaszczyznowo można wykorzystać go w marketingu hoteli. Nie wiesz jak zacząć? Na dobry początek przygody z Instagramem sprawdź 10 wskazówek :

Zaprezentuj swoje pokoje w kreatywny sposób.

Różnica w standardzie Twoich pokoi, a tych należących do konkurencji często jest minimalna. Jak się zatem wyróżnić? Promocja hotelu wymaga bardziej kreatywnych sposobów! Zamiast opisywać walory czy podkreślać atrakcyjność widoków z okien, uchwyć wyjątkowość tego miejsca w postaci zdjęcia, które później zamieścisz na Instagramie.

Pokaż swój Hotel z innej, bardziej emocjonalnej perspektywy.

Instagram to idealne miejsce do pokazania czegoś więcej niż zdjęć samego obiektu. Pokażmy otoczenie obiektu, nowe danie przygotowane przez szefa kuchni, uśmiechy zadowolonych gości. Tego rodzaju zdjęcia nadają bardziej emocjonalnego i osobistego charakteru obiektom, a emocje potęgują liczbę rezerwacji :)

Zaplecze Twojego obiektu interesuje Twoich gości.

Rzeczy codziennie i oczywiste dla Ciebie często są niejasne dla Twoich klientów i mogą wzbudzać ich zainteresowanie. Opowiedz im uchwyconymi obrazami “sceny z życia” hotelu. Takie działania także nadają obiektowi bardziej ludzkiego charakteru oraz pokazują Twoim potencjalnym gościom ile pracy musisz włożyć w to, by byli usatysfakcjonowani z wizyty.

Podkreśl lokalne atrakcje.

Promuj nie tyko swój hotel ale także to co znajduję się wokół niego. Ma to bezpośredni wpływ na decyzję zakupową potencjalnych gości. Na odpoczynek chętniej wybiorą miejsce, w okolicy którego znajdą dodatkowo liczne atrakcje.

Wykorzystaj paletę filtrów oraz efektów specjalnych dostępnych w aplikacji.

Instagram proponuje szereg narzędzi wykorzystywanych do tej pory w profesjonalnej fotografii, które dodatkowo są bardzo intuicyjne w użyciu. Przed opublikowaniem zdjęcia skorzystaj z nich, aby zdjęcia były bardziej oryginalne i jeszcze bardziej zaciekawiły potencjalnych klientów. Pamiętaj tylko żeby nie przesadzić, używaj ich z wyczuciem:)

Korzystaj z opcji tagowania zdjęć.

Dodawanie hashtagów czyli znacznika # przed danym słowie, umożliwia przede wszystkim dotarcie do zdjęcia o interesującej nas tematyce, wydarzeniu czy też miejscu, którym także może być hotel. Tagujmy zdjęcia aby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg i dotarcie do potencjalnych klientów.

Zachęcaj gości do robienia zdjęć w Twoim Hotelu.

Goście Hotelowi korzystający z Instagrama bardzo często robią sobie zdjęcia także w samym hotelu aby podzielić się swoimi przeżyciami ze znajomymi. Namawiaj ich aby robili to z Twoim unikalnym hastagiem zawierającym nazwę hotelu. Możesz także wykorzystać darmową aplikację Snapwidget aby udostępnić tagowane zdjęcia na Twojej stronie internetowej.

Promuj obiekt poprzez konkursy na Instagramie.

Najskuteczniejszą metodą aby motywować klientów do udostępniania zdjęć z Twojego hotelu są konkursy. Konkurs na “nalepsze selfie” nagrodzone darmową kolacją dla dwojga czy też darmowym noclegiem na pewno spotka się z przychylnością Twoich gości ;-)  Zwiększysz tym dostrzegalność Twojego obiektu w mediach społecznościowych za naprawdę niewielki koszt. Prowadzenie konkursów na Instargramie jest to dużo prostsze niż w przypadku Facebook’a. Nie jest tu wymagana specjalna aplikacja konkursowa ani przestrzeganie skomplikowanego regulaminu konkursów na tablicy.

Pamiętaj o regularnych publikacjach zdjęć.

Pamiętaj aby wrzucać zdjęcia jak najczęściej. Nie ma nic gorszego niż “martwy” profil.Tak jak w przypadku fanpage’u na Facebook’u brak publikacji bezpośrednio przekłada się efekt odwrotny od zamierzonego.

Instagram to nie tylko zdjęcia.

Aplikacja daje możliwość publikacji 15 sekundowych filmów wideo. Wykorzystaj to do promocji obiektu poprzez pokazanie np. wydarzeń mających miejsce w Twoim obiekcie. Wideo z koncertu będzie zdecydowanie bardziej ciekawe niż statyczne zdjęcie ;-)

Autor: Jakub Przewoźny Marketing Executive PROFITROOM

Bibliografia i inspiracje: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2-mln-polskich-uzytkownikow-instagramu-przewazaja-kobiety-mlodzi-i-ludzie-z-miast http://www.bespoke-marketing.com.au/how-hotels-should-use-instagram.php https://www.tabsite.com/blog/4-ways-hotels-can-use-instagram-marketing/ https://www.linkedin.com/pulse/20140506204335-95733662-a-starter-s-guide-to-instagram-marketing-for-hotels https://www.tabsite.com/blog/4-ways-hotels-can-use-instagram-marketing/ http://snapwidget.com/