Wzrost przychodów Profitroom o 52% - podsumowujemy 2016 rok

Początek stycznia to dobry moment na podsumowanie minionych 12 miesięcy i wyciągnięcie najbardziej wartościowych wniosków na przyszłość. Rok 2016 był dla nas kolejnym doskonałym czasem, który wykorzystaliśmy na rozwój. Oto kilka ciekawych faktów!

Zapraszamy do zapoznania się z infografiką i pełnym podsumowaniem w dalszej części.

2016 rok w Profitoom w liczbach:

+52% przychody firmy

O tyle w minionym roku wzrosły przychody spółki względem 2015 roku. Udało się to dzięki zwiększeniu efektywności systemu rezerwacji Upper Booking Engine oraz z pozyskaniu nowych klientów i partnerów, zwłaszcza na rynku zagranicznym.

+50% przestrzeni w biurze

Biuro Profitroom zyskało kolejne piętro w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym centrum Poznania. Zrobiliśmy remont generalny tych powierzchni, doprowadzając biuro do najwyższych standardów wymaganych przez firmę technologiczną.

+5 nowych krajów z lokalnymi przedstawicielami

Dzięki pozyskaniu partnerów w UK, Hiszpanii, Czechach, na Słowacji oraz w Indiach, możemy na tych rynkach pozyskiwać do współpracy nowe hotele i zapewnić im najwyższej klasy support w ich rodzimym języku.

16 191 wystawionych faktur

Podziękowania dla wytrwałych pracowników działu księgowości i klientów za terminową płatność ;-)

102 pracowników

W minionym roku mocno się zreorganizowaliśmy i działamy dużo efektywniej, ale szybki rozwój wymagał pomocy dodatkowych osób. Praktycznie wszystkie działy Profitroom urosły o ok. 50%.

0 pożyczek czy kredytów :)

Kolejny już rok z rzędu udało się rozwijać naszą firmę reinwestując zyski z bieżącej działalności, bez konieczności korzystania z usług instytucji finansowych. 

2,5 mln zł zainwestowane w R&D

Taką kwotę Profitroom zainwestował w rozwój produktów i usług. Część przeznaczyliśmy na odnowienie (refactoring) architektury chmury oraz kolejną wersję Upper Booking Engine. Największe nakłady poczyniliśmy na zupełnie nowe narzędzia CRM i Marketing Automation.

+65% obroty Upper Booking Engine

Nowi klienci i wyższa konwersja wszystkich hoteli zaowocowała znaczącym wzrostem ilości i wartości rezerwacji obsługiwanych przez nasz system rezerwacji.

2.0 - nowa wersja Channel Managera

W 2016 powstała nowa, udoskonalona wersja systemu do zarządzania cenami i dostępnością pokoi na własnej stronie i we wszystkich portalach rezerwacyjnych. Teraz channel manager jest spójną częścią wszystkich naszych systemów o niewspółmiernie większych możliwościach, ale wciąż jest intuicyjny i łatwy w użyciu.

+12% konwersja w Upper Booking Engine

Wszystkim naszym klientom nieodpłatnie zaktualizowaliśmy system rezerwacji do najnowszej wersji. Bez jakichkolwiek zmian po stronie hotelu i konfiguracji oferty udało się osiągnąć imponujący wzrost ilości rezerwacji, jaką można pozyskać przy tych samych warunkach rynkowych i nakładach marketingowych!

+747 nowych kontraktów

Dziękujemy za zaufanie, zrobimy wszystko co w naszej mocy by jak najlepiej wywiązać się z naszych zobowiązań. 

721 uczestników Hotel Marketing Conference
po raz kolejny okazało się wielkim sukcesem,  zgromadziło łącznie aż 721 Hotelarzy w Poznaniu i Warszawie.

+79% zarządzany budżet PPC

W 2016 roku uzyskaliśmy tytuł Google Premium Partner i znacząco zwiększyliśmy współpracę z gigantem z Mountain View.  W imieniu klientów operowaliśmy znacząco większymi budżetami Google AdWords i Hotel Ads, a także w innych narzędziach działających w formule PPC.

+119 nowych responsywnych stron internetowych

W minionym roku zespół Profitroom stworzył aż 119 stron www, spośród których cztery zgłosiliśmy do międzynarodowych konkursów i… wygraliśmy wszystkie!

96% bardzo zadowolonych z obsługi klientów

Po każdym zgłoszeniu do działu pomocy prosimy hotelarzy o opinię. Prawie wszyscy klienci byli bardzo zadowoleni z uzyskanej pomocy, ale mamy ambicję, by ten wynik poprawić do 100% :-)

99,3% retencji klientów

Niemal wszystkie hotele, z którymi rozpoczęliśmy współpracę w poprzednich latach, wciąż z nami są.

Jesteśmy dumni ze wszystkich pozytywnych zmian mających miejsce w 2016 roku. Ten sukces nie zostałby osiągnięty bez ogromnego wkładu zespołu. Dziękujemy wszystkim Hotelarzom za zaufanie i wsparcie! Liczymy na dalsze, wspólne sukcesy w 2017!