Odpowiadamy na pytania dotyczące Social WiFi

Social WiFi to narzędzie, dzięki któremu właściciele obiektów hotelarskich mogą nawiązać bezpośredni kontakt ze swoimi klientami. Obecnie dostępne jest w kilkudziesięciu hotelach w Polsce i aż w 20 innych krajach.

Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy Social WiFi jest narzędziem dla Ciebie, przeczytaj najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi naszych ekspertów.

1. Jak poradzić sobie z niechęcią Gości do podawania danych przy logowaniu?

Podstawowym rozwiązaniem jest przygotowanie obsługi recepcji, aby wiedziała jak odpowiedzieć na obiekcje Gości. Warto by przedstawiła im pakiet korzyści jakie otrzymają po zalogowaniu do sieci - wśród nich znajdzie się mail z informacjami o ofercie hotelowej oraz atrakcjach w okolicy (badania pokazują, że aż 50% Gości hotelowych szuka tych informacji po przyjeździe do danego obiektu). Co z tymi, którzy mimo wszystko nie będą chcieli podać swojego adresu e-mail? Oczywiście w takiej sytuacji istnieje możliwość wygenerowania kodów, które służą do pominięcia logowania w Panelu Klienta. Dodatkowo warto poinformować Gościa, że w każdej chwili może wypisać się z listy.

2. Kto jest administratorem danych osobowych w trakcie i po zakończeniu współpracy?

Administratorem bazy danych jest właściciel hotelu oraz Social WiFI (z racji wykonywania usługi). Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych przy procesie logowania Gość musi wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych oraz zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych. Hotelarz może wyeksportować bazę mailingową w pliku CSV. Także po zakończeniu współpracy z Social WiFi, Hotelarz może nadal komunikować się ze swoimi Gośćmi pozyskanymi podczas logowania przez platformę.

3. Czy maile wysłane przez Social WiFi nie są traktowane jako SPAM?

Dział Obsługi Social WiFi moderuje każdą kampanię wysyłaną za pomocą systemu, zwracając szczególną uwagę na treść i formatowanie. Dzięki temu kampania nie trafia do SPAMu, a wskaźnik otwieralności maili znajduje się na średnim poziomie między 25% a 30%.

4. Co w przypadku gdy osoby spoza obiektu odbiorą sygnał Social WiFi z naszego hotelu i spróbują się zalogować?

Poza terenem hotelu siła sygnału jest na tyle niska, że uniemożliwia pełne korzystanie z sieci. Istnieje jednak możliwość ustawienia hasła, które będzie dodatkowym zabezpieczeniem dostępu. Warto jednak pamiętać, że dodatkowe osoby logujące się do naszego narzędzia zwiększają bazę i mogą stać się potencjalnymi klientami naszego obiektu.

5. Czy słabsza sieć w hotelu wpływa na gorsze działanie narzędzia? Czy Social WiFi spowalnia działanie łącza?

Wprowadzenie narzędzia Social WiFI w hotelu w żadnym stopniu nie wpływa na działanie sieci. Warto jednak zadbać o jakość łącza, aby Goście mogli w pełni komfortowo z niego korzystać. Siła sygnału może bowiem odbić się na jakości recenzji. 

Jeśli mają Państwo więcej pytań, prosimy kierować je na adres: kontakt@profiroom.pl