Guest Connect - brakujące ogniwo efektywnego procesu sprzedaży

Ostatnia dekada była dla branży hotelarskiej okresem dynamicznych zmian. Popularyzacja usług internetowych oraz digitalizacja kanałów sprzedaży stworzyła hotelarzom niezliczone szanse maksymalizacji zysków. Komercjalizacja usług hotelarskich online sprawiła, że proces rezerwacji pokoju hotelowego stał się szybszy, łatwiejszy i wygodniejszy dla użytkowników internetu. Efektem przeniesienia sprzedaży na platformę online było odejście lub znaczne zminimalizowanie wolumenu pracy i czasu, jaki na obsługę gości offline poświęcić musieli pracownicy hoteli. Jednocześnie sprzedaż online przyczyniła się do znacznego, średniego wzrostu obłożenia w obiektach hotelowych.

 

Hotelarze mają obecnie do dyspozycji szereg narzędzi do sprzedaży internetowej, które automatyzują ich pracę, np. Channel manager, służący do sprzedaży przez pośredników takich jak: Booking.com, Expedia i HRS, oraz silniki rezerwacyjne do sprzedaży przez własną stronę internetową. Natomiast sprzedaż bezpośrednia kanałami tradycyjnymi takimi jak email, czy telefon nastręcza pracownikom hotelu wielu trudności. Tymczasem Goście oczekują takiej samej szybkiej i efektywnej obsługi, do której przyzwyczaił ich internet.

W branży tak konkurencyjnej jak hotelarstwo celem pracowników jest nie tylko maksymalizacja sprzedaży, ale również oferowanie jak najlepszych warunków pobytu. W trakcie dnia wypełnionego zadaniami często zdarza się, że nie są w stanie podejść do telefonu czy odpisać na wiadomość na czas. Rozmawiając z gościem, odprowadzając go do pokoju, nie mogąc obsłużyć połączeń przychodzących czy nie będąc w stanie dobrać dla dzwoniącego klienta odpowiedniej, spersonalizowanej oferty, notorycznie tracą szanse sprzedażowe.

We współpracy z hotelarzami, postanowiliśmy wyjść naprzeciw ich problemom i wymaganiom gości. Stworzył narzędzie, które służyć ma jako pomoc administracyjna, sprzedażowa i marketingowa w jednym. Efektem wielomiesięcznych testów i badań jest Guest Connect – innowacyjny produkt posiadający cechy klasycznego systemu CRM, stworzony w celu zredukowania ilości „uciekających” szans sprzedażowych, maksymalizacji efektywności sprzedaży i minimalizacji czasu potrzebnego na obsługę nawet najbardziej wymagającego gościa. Produkt, który dzięki swojej funkcjonalności jest w stanie nie tylko uporządkować oraz rozszerzać bazę informacji o gościach i potencjalnych klientach, ale również monitorować i zarządzać sprzedażą bezpośrednią na wszystkich jej etapach.

Czym jest Guest Connect CRM

Guest Connect to coś więcej niż CRM dla hoteli. Jest to doskonała platforma automatyzująca sprzedaż i marketing hoteli, która błyskawicznie zwiększa możliwości Twojego zespołu sprzedawców. - Waldemar, R&D Director w Profitroom

Cechy i korzyści płynące z korzystania z Guest Connect:

  • “Asystent” i dopełnienie funkcjonalności Upper Booking Engine
    Pozwala wykorzystać wszystkie szanse sprzedażowe, a potencjalnych klientów przekształcić w Gości, którzy dokonują rezerwacji w hotelu. 
  • Bazy danych i segmentacja Gości
    Pozwalają na zbudowanie profilu Gościa bazując na jego poprzednich doświadczeniach, zachowaniu na stronie internetowej i jego preferencjach. 
  • Efektywna komunikacja przed- oraz po-sprzedażowa
    Poprzez pełną informację na temat Gościa platforma automatycznie wysyła spersonalizowane wiadomości, dzięki czemu maksymalizuje szanse na dokonanie kolejnych rezerwacji w hotelu i zbudowanie opartej na zaufaniu relacji z lojalnym klientem.
  • Gromadzenie wszystkich szans sprzedażowych i wykorzystanie ich potencjału
    Kontakty w bazie tworzą się i rozszerzają automatycznie, co gwarantuje oszczędność czasu, energii pracowników oraz redukuje szansę popełnienia błędów i wprowadzenia chaosu do systemu.
  • Kanały sprzedaży online i offline
    System obsługuje wszystkie kanały sprzedaży, takie jak strona www, OTA, sprzedaż telefoniczna, mailowa, wiadomości spływające do systemu przez formularz kontaktowy ze strony internetowej hotelu. Możliwość wysłania profesjonalnej i spersonalizowanej oferty jeszcze podczas rozmowy z potencjalnym klientem.
  • System automatycznych follow-up’ów
    Pozwala na śledzenie zachowania i motywowanie Gościa do podjęcia decyzji o skorzystaniu z oferty.  Guest Connect pozwala również na skuteczną komunikację posprzedażową: wysłanie maila z podziękowaniem za pobyt, prośbę o pozostawienie opinii, czy wysyłanie newsletterów z kodami promocyjnymi.
  • Kategoryzacja leadów
    Hotelarz jest w stanie przeanalizować ruchy danej osoby nawet do roku wstecz, zobaczyć przez jaki kanał dokonał rezerwacji, jakimi ofertami specjalnymi interesował się i zaproponować mu coś co sprosta jego wymaganiom.
  • Możliwość dokonania rezerwacji wstępnej przez pracownika działu rezerwacji,
    która umożliwi zabukowanie na krótki czas dostępności pokoju. Dzięki automatyzacji systemu, Gość w ciągu kilku minut otrzymuje email ze wstępnym potwierdzeniem rezerwacji oraz możliwością dokonania bezpiecznej płatności drogą online, która radykalnie skraca czas blokowania pokoju w trybie oczekiwania na dokonanie wpłaty przelewem tradycyjnym.
  • Dostęp do statystyk
    Guest Connect pozwala monitorować postępy związane z wysyłką ofert. Najważniejszy raport pokazuje wymierną efektywność narzędzia: ile szans sprzedażowych zakończonych zostało sukcesem, o jakiej wartości i z jakich źródeł tą sprzedaż udało się pozyskać.
  • Monitorowanie postępów pracowników recepcji
    Dzięki możliwości stworzenia dodatkowych profili użytkowników w Guest Connect, widoczne w systemie statystyki pozwalają na monitorowanie postępów pracowników.

Dlaczego właśnie Guest Connect?

Wyróżnij się albo zgiń – to motto, które przyświeca większości przedsiębiorców. Hotelarze dostrzegając na każdym kroku szanse sprzedażowe, starają się podkreślić to, co ich wyróżnia na tle konkurencji wiedząc, że właśnie to wzmocni ich pozycję na rynku oraz pozwoli na optymalizację procesu sprzedaży. Podążając tym tropem pojawił się pomysł stworzenia systemu wsparcia. Efektem prac okazał się Guest Connect – narzędzie, które w kompleksowy sposób pozwoli zwiększyć stopę konwersji, zwrotu z inwestycji, zbudować bazę lojalnych klientów oraz monitorować i zarządzać procesami sprzedażowymi oraz marketingowymi na każdym kroku. To narzędzie, które zmaksymalizuje i w pełni wykorzysta wszystkie szanse sprzedażowe oraz wesprze ich proces tak, by doprowadzić do znacznego wzrostu poziomu sprzedaży bezpośredniej.
 
Dzięki pełnej integracji z pozostałymi narzędziami Profitroom (takimi jak Upper Booking Engine, channel manager, oraz stronami internetowymi) hotelarz jest w stanie zebrać wszystkie cenne dla niego informacje dotyczące sprzedaży za pośrednictwem wszystkich kanałów sprzedaży, zarówno online jak i offline.
 
Pomimo niedawnej premiery produktu, system zdołał już zyskać swoich zwolenników i zebrać pozytywne opinie od ekspertów z branży hotelarskiej, którzy podkreślają znaczenie systemu Guest Connect. Zadaniem systemu jest wsparcie revenue managerów, dyrektorów, managerów hotelu i odciążenie ich w codziennych obowiązkach i dzięki swoim funkcjonalnościom -– zastąpienie ich w procesie planowania, organizowania, czy kontroli procesów sprzedażowych i ich efektów. 
 
Warto jednak pamiętać, że to Gość i jego potrzeby powinny być dla hotelarzy priorytetem. Guest Connect jest również narzędziem wsparcia tej relacji z klientami hotelu. Dzięki zautomatyzowanym procesom pozwala na lepsze zarządzanie czasem i na to, na co bardzo często brakuje czasu -– budowanie trwałych relacji z Gościem.


Olga Wieczerzycka, Sales Manager w Profitroom

Więcej o Guest Connect przeczytaj w Biznes Hotel